tursomentokig

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Helena Lundbäck - 3 oktober 2012 17:56

Det är idag tre veckor sedan operationen gjordes och jag har varit hos distriktssköterskan som hjälpt mig att plocka bort alla agraffer(metalltråden som förslutit huden vid operationsärret.) Nu ska ärret hålla ihop av sig självt. Jag får förstås fortfarande inte bära tungt eller anstränga mig, men förunderligt är det ändå hur kroppen läker!


Vi passade på att "äta ute" i samband med besöket hos sköterskan. För första gången på evigheter satt jag på en restaurang och käkade lunch, även om jag bara orkade halva portionen. Efter det äventyret var det skönt att lägga sig i soffan hemma igen och sova middag.


Jag tog mig i alla fall ut i duggregnet på eftermiddagen och traskade en bit med Valle. Här är några höstbilder från promenaden.

       

(Klicka på bilderna så syns de tydligare!)


Ikväll sjunger fina kören Gloryfires för min skull i Uppsala. (Puff från UNT.)

Är inte det fantastiskt!?! 


Av Helena Lundbäck - 3 oktober 2012 09:05

 

Igår, tisdag, fick jag besök på eftermiddagen. Det var en av mina döttrar som kom med sina två små barn. Trots att jag mesta tiden låg på soffan, njöt jag av sällskapet.


Det blev fikastund och en liten promenad förbi lekplatsen, filmstund och sedan middag. Jag behövde inte alls anstränga mig, mer än att kliva upp från soffan och sätta mig vid dukat bord. Det är gott att ha en snäll och hjälpsam familj!


Innan barnbarnen åkte hem med sin mamma, fick de också gå på upptäcktsfärd med ficklampa i handen ute i mörkret, tillsammans med sin morfar P. De letade fladdermöss och även om de inte hittade några, blev det nog den bästa stunden på hela dagen.


Själv somnade jag gott när de åkt.

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards