tursomentokig

Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Helena Lundbäck - 12 oktober 2012 19:12

Stärkt av gårdagens framgångar med orken, tog jag sats igen och åkte in till stan även idag. Redan på vägen in började min trötta rygg värka, men jag hade en god anledning att fortsätta hela vägen in till Uppsala!


Strax efter klockan två (lite försenad) anlände jag till Konditori Fågelsången och på plats var då läkarparet Johan och Ludmilla Rosengren, de som startat en insamling för att underlätta betalningen av min operation. Vidare var dirigent Johanna Engholm och styrelseordförande Åsa Engblom för kören The Gloryfires där och välkomnade mig. (Den kör som ordnade den stora stödkonserten för mig.)


Knappt hade jag hunnit ta av mig jackan inne på konditoriet, förrän TV4 och UNT började filma och fota och intervjua, medan en stor check på alla insamlade pengar överlämnades till mig. Vilken present!


Jag blev verkligen glad och tackar er fantastiska givare som hjälpt mig med operationskostnaderna och stöttat mig i kampen för en jämlik vård för alla. Ni ska bara veta hur ni hjälpt mig! Och jag hoppas att vi tillsammans hjälper till att påverka så att avtal äntligen tecknas mellan Uppsala läns landsting och Uppsala Cancer Clinic, så att alla andra bukhinnecancerpatienter i hela landet får den hjälp de behöver.


Här är UNTs artikel på nätet om hur jag mottog den fantastiska gåvan. På Upplandsnytts nyhetssida kan du också läsa en artikel om överlämnandet. 

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards