tursomentokig

Direktlänk till inlägg 11 november 2017

Det är inte bara magen

Av Helena Lundbäck - 11 november 2017 17:07

Min mage krånglar så. Jag har haft förstoppning och det värker överallt. Jag vågar knappt äta.
Och jag blir andfådd för det minsta. Mina fötter är fyllda av vätska så jag kan inte se mina fotknölar längre.
Vi har besök av vår fina svåger och svägerska och de får ta över arbetet som ska göras, matlagningen och disken.

Jag försöker att ta allt med ro men är egentligen rejält rädd. Ja nu är jag rädd för att dö.
Och jag vill ringa mamma. Men mamma är ju redan död. Och jag vill ringa pappa, men det var längesedan pappa var min pappa. Nu är han kanske mest som en undrande vän som inte längre minns hur det ska vara.
Jag känner mig lite rädd och undrande jag med. Och det värker.

Ja det gör ont.

 
 
Ingen bild

Maria

11 november 2017 18:52

Sänder varma kramar, styrka och kärlek ❤️❤️❤️

Helena Lundbäck

11 november 2017 23:17

Tack för det! Lite omsorg och kärlek kan göra skillnad!

 
Ingen bild

Nelson

12 november 2017 00:17

Kära du! Tänker så på dig, det är ingen lätt situation.... kramar i massor😘😘

Helena Lundbäck

13 november 2017 00:38

Tack! Nej cancer och att vara långvarigt sjuk är inget vidare.

 
Ingen bild

Tanja

12 november 2017 04:27

Hjälper det att lägga fötterna högre än hjärtat? Det kanske kan vara värt att prova. Jag tänker på Dig och önskade jag kunde göra något för att Du mår bättre. Kram Tanja

Helena Lundbäck

13 november 2017 00:39

Det är ett bra tips Tanja. Tack!

 
Ingen bild

Nelson

12 november 2017 08:40

Stackars dig! Sänder dig många varma tankar!💕💫❤️

Helena Lundbäck

13 november 2017 00:39

Tack!

 
Ingen bild

Sara

12 november 2017 09:39

Tänker på dig och skickar varma styrkekramar❤

 
Ingen bild

AnnMari

12 november 2017 13:50

Styrke kramar till dig

 
Ingen bild

Maria

12 november 2017 15:28

Skickar massor av kramar och kärlek 💕

Helena Lundbäck

13 november 2017 00:40

Tack!

 
Ingen bild

Marie

12 november 2017 16:40

Även om jag inte varit i din situation,så kan jag nästan känna hur du måste känna .
Jag kan tänka mig att det är många tankar som virvlar runt inombords och att man önskar att man fick svar och tröst direkt på allt .
En jobbig grubblande situation är tung och svår många gånger .
Sänder många styrkekramar och tankar till er och att du får hjälp mot värk och tröst på något vis .

Helena Lundbäck

13 november 2017 00:43

Tack! Ja alla tankar snurrar runt och gör inte saken bättre.

 
Ingen bild

Elisabeth

12 november 2017 18:27

Skickar också värmande kramar och du ska veta att jag tänker på dig varje dag, trots att vi aldrig känt varandra, annat än genom bloggen som jag följt från långt tillbaka. Åh vad jag önskar att du inte ska behöva ha ont, inte ska behöva genomgå detta. Det finns inga ord som är lätta att hitta, hoppas bara att du finner lite ro och frid emellanåt, det behöver du. ❤️❤️❤️

Helena Lundbäck

13 november 2017 00:44

Tack! Frid och ro och sömn ....

 
Ingen bild

Disa

12 november 2017 20:49

Åh fina Helena, så tomt att inte kunna ringa en förälder mitt i all rädsla. Förstår att Gunnel lämnat ett enormt tomrum efter sig. Hoppas att värken blir bättre och att hittar plats att vara liten. Tänker så mycket på dig! ❤️

Helena Lundbäck

13 november 2017 00:45

Ja mamma behövs trots att man är stor.

 
Ingen bild

A--L

12 november 2017 21:41

Hej
Jag har haft bröst cancer och ska på min 5 cellgifts behandling i morgon.
Har läst om dina tankar och hälsan.
Skickar kraft och peppande tankar till dig.

Helena Lundbäck

13 november 2017 00:50

Lycka till med dina cellgiftsbehandlingar! Kom ihåg att de flesta cancerpatienter blir alldeles friska och att vi bara är några få som krånglar oss igenom så många som jag gör. (Läs inte mina dystra inlägg!) Kram!

 
Ingen bild

Moniqa

14 november 2017 22:54

<3 Tankar och kramar

Helena Lundbäck

15 november 2017 22:35

Tack!

 
Ingen bild

Carolina

16 november 2017 18:25

Du känner inte mig mer än som en fbvän. Du fattas i gruppen för kronisk.. och vi bryr oss! Känner igen kännslan av att föräldrarna inte riktigt är där som din far, tror man har svårt att vara förälder i det läget. Skönt med lite praktisk hjälp! Tänker på fötterna, jag har fått börja med kompressionsstrumpor, hopoas du redan har det. Sitter gärna bredvid dig på natten när alla sover om du är ensam. Skickar fjärrvärme och massor med omtankar. Det du skriver jar gett stöd till mig och andra.
Storkramen från mig!/Carolina

Helena Lundbäck

16 november 2017 19:22

Så skönt att läsa din kommentar. Tack Carolina.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards