tursomentokig

Direktlänk till inlägg 12 november 2017

Ta det lugnt!

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04

På morgonen vaknade jag
som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna.

Men jag klev upp ur sängen och ut för att få lite frisk luft och för att titta på lusthuset som glänste så vackert i solskenet. Anna-Karin följde mig på den lilla promenaden och Peter visade hur fint det blivit inomhus.
Hans och Peter har köpt ett runt bord, som de sågat mitt itu, och ställt mot väggen. Det blev så bra som avställningsbord. Sedan är där så fint med levande ljus i ljuskronor och ljus som lyser av samlat dagsljus, samt bord med duk och glasskiva på och korgstolar med fårskinn i. Nu är det så mysigt där!

Sedan gick vi en pytteliten sväng på bruksgatan. Men allt vilande har gjort mig svag. Eller all svaghet sipprar fram nu som ett resultat av allt jag gått igenom. Jag orkar inte mer helt enkelt, efter all sorg och alla sorgereaktioner. Nu är jag så trött och behöver arbeta lugnt.

 
 
Ingen bild

Sirpa

13 november 2017 06:59

Åh vad fint och mysigt det blivit 👍😀

Helena Lundbäck

15 november 2017 22:29

Tack! Ja det blev bra.

 
Ingen bild

Maggan

13 november 2017 11:02

Hej Helena...den där balansen du har när du skriver, du pendlar mellan det som gör ont och det fina i livet som man ändå kan se. Att skriva om det är också en sorts terapi, precis som samtal. Vilket vackert lusthus, där kan du blicka ut genom fönstret kalla vinterdagar och se det vackra. Vår granne har ett drivhus som är upplyst på vintern, det är så vackert mot det frostiga. Önskar så att de får bukt med din mage, när den inte funkar så mår man dåligt i hela kroppen. Kanske stödstrumpor på dina svullna fötter...
Värme, kärlek & tankar
Kram Maggan

Helena Lundbäck

15 november 2017 22:32

Tack! Jag har fått stödstrumpor nu och en tablett som ska vara avsvällande att ta var morgon.

 
Ingen bild

Eva H

13 november 2017 20:42

Hej Helena!
Så fint och mysigt ni fått det i lusthuset.
Stor kram och massa kärlek till dig från mig <3

Helena Lundbäck

15 november 2017 22:34

Tack!
Visst blev lusthuset fint! Kram till dig med!

 
Ingen bild

Lina

14 november 2017 07:44

Jag vill ge dig av min styrka.

Helena Lundbäck

15 november 2017 22:35

Tack!

 
Ingen bild

Marie

16 november 2017 21:55

Åh,så fint och mysigt lusthuset blivit .
Man kan riktigt känna in atmosfären där då man ser den fina bilden .
Du skriver verkligen helt fantastiskt och det blir som en sorts terapi för dig och andra som har liknande problematik ,tror jag
Kram i massor

Helena Lundbäck

17 november 2017 13:54

Tack Marie! Och en varm kram till dig!

 
Malin

Malin

17 november 2017 06:01

Vilken otäck upplevelse. 😔 Vad säger hemsjukvården? Kan det vara dags att tömma lungorna på vätska? Kan svullnaden i buken vätska eller beror den på förstoppningen? Jag tänker mycket på dig är så ledsen för att du mist din mamma. En stor sorg mitt i allt var knappast vad du behövde just nu. Och ledsen för att orken din tryter och rädslan finns där. Att den kommit nu. Får du någon hjälp att hantera rädsla och oro? Att du har bra kurator vet jag ju men får du även någon form av lugnande eller ångestdämpande? Jag menar inte att sorgen ska medicineras bort på något sätt. Den finns ju där och är naturlig när man förlorat någon man älskar och som alltid funnits i ens liv. Men rädslan för att dö måste vara svår. Tack för att du skriver så öppet om det.

Fint av din svåger och svägerska att vara hos er och hjälpa er lite.

Jag önskar att det fanns något jag kunde göra för dig, något annat än att skicka en varm kram.

❤️

http://https://inteytterliggareenbloggomcancer.wordpress.com

Helena Lundbäck

17 november 2017 14:06

Jag tror egentligen att det finns vätska någonstans i kroppen och att den skulle behöva tömmas. Förfallet skrämmer mig. Kanske magen är full av nya tumörer. Det är svårt Malin, men jag försöker tänka positivt. Kram!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 11 november 2017 17:07

Min mage krånglar så. Jag har haft förstoppning och det värker överallt. Jag vågar knappt äta. Och jag blir andfådd för det minsta. Mina fötter är fyllda av vätska så jag kan inte se mina fotknölar längre.Vi har besök av vår fina svåger och svägerska...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards