tursomentokig

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2012

Tisdag med besök

Av Helena Lundbäck - 3 oktober 2012 09:05

 

Igår, tisdag, fick jag besök på eftermiddagen. Det var en av mina döttrar som kom med sina två små barn. Trots att jag mesta tiden låg på soffan, njöt jag av sällskapet.


Det blev fikastund och en liten promenad förbi lekplatsen, filmstund och sedan middag. Jag behövde inte alls anstränga mig, mer än att kliva upp från soffan och sätta mig vid dukat bord. Det är gott att ha en snäll och hjälpsam familj!


Innan barnbarnen åkte hem med sin mamma, fick de också gå på upptäcktsfärd med ficklampa i handen ute i mörkret, tillsammans med sin morfar P. De letade fladdermöss och även om de inte hittade några, blev det nog den bästa stunden på hela dagen.


Själv somnade jag gott när de åkt.

 
 
Ingen bild

Berit

3 oktober 2012 14:17

Ja, det är härligt att få besök av barn och barnbarn!!
Skönt att du slapp cytostatika men tror jag kan förstå din oro. Fast du fick ju behandling efter operationen. I måndags fick jag min 4:de cytostatika kur. Jag fick inget efter op och sen fanns det så mycket smått på hela tarmen att det inte gick att ta bort. Men cytostatikan ska ta bort det var beskedet jag fick så hoppas på det. Fina bilder på din hund och dej igår!!
Styrke karamar till dej från Berit

Helena Lundbäck

3 oktober 2012 17:49

Berit, det är dubbla känslor som trängs i mig. Jag är ju så tacksam och glad att kirurgerna lyckades få bort alla synliga cancerangrepp i buken och att operationen gick så bra! Det är alldeles fantastiskt! Det kunde lika väl varit så att de öppnade och såg att det inte alls gick att operera och därför blev tvungna att stänga igen. Ingen vet ju hur cancern betett sig, förrän man öppnat. Men lite oro känner jag i alla fall ...
Jag har förstått att det är så olika hur man svarar på olika cytostatika och strålning och jag tror att man får lita på att läkarna gör rätt bedömningar. Och HOPPAS att det går att hålla den ovälkomna sjukdomen i schack. Tusen styrkekramar till dig också Berit!
Helena

 
Ingen bild

teresa

3 oktober 2012 17:26

Härligt med kärt besök! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards