tursomentokig

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Helena Lundbäck - 11 oktober 2012 19:51

Det går inte att se klart, att sia, att veta vad som ska komma ... Men i detta nu får jag tänka att jag är frisk igen. Att jag bara behöver återhämtning. Det har gått fyra veckor efter operationen och idag har jag undersökts med ultraljud. Gallan och levern så bra ut och ingen vätska i övre delen av buken. Så det onda jag kände i helgen var i alla fall inte gallstenar eller några skador på lever och galla. Och smärtan kommer inte så ofta längre. Jag klarar mig alltsomoftast utan smärtlindring. Det är ju alldeles fantastiskt!


Nu behöver jag kanske inte vara "cancerpatienten" Helena Lundbäck längre. I alla fall inte just nu. Så här långt har jag haft tur.


Idag har jag orkat köra bil, åka tåg, promenera, gå på läkarbesök, prata med en ny vän, gå ut med hunden (utan koppel) två gånger, handla lite, tända brasor i kakelugn och spis och värma rester till middag, Jag har klarat mig själv helt enkelt! Skönt att det gick bra. Men hjälp så trött jag är i ryggen nu. Hållningsmusklerna är verkligen försvagade efter allt liggande i soffor och sängar. Ännu får jag vänta en månad innan jag kan träna upp mig. Än så länge får jag inte lyfta tungt eller göra situps.


Nu blir det skönt att vila!





Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards