tursomentokig

Direktlänk till inlägg 14 september 2017

Förkyld?

Av Helena Lundbäck - 14 september 2017 14:22

Jag sitter stilla i bilen och vilar.
Önskar mig en frisk kropp. (Och en lugn själ. Det hänger ju ihop). Jag känner mig lite sjuk, (kanske förkyld?) och trött men när jag tog tempen häromdagen, var den bara lite över 37. Jag brukar ha runt 36 grader i och för sig, men man räknar visst inte med feber förrän man har nått 38 grader.

Det blåser ute, är mulet och ibland soligt. Valle ligger i sin bur, längst bak i bilen. Peter kör och jag sätter på olika spellistor på Spotify. Vi har just tagit en paus med hundpromenad i skogen och med kaffe och smörgås. Men nu kör vi igen. Vi är på väg norrut, till mina föräldrar. SAH i Tierp har avtalat med Sundsvalls motsvarighet. I eftermiddag kommer en sköterska därifrån och byter spruta i min smärtpump. Det är fantastiskt ändå hur fin vård jag får. (Men det är ändå inte normalt att ha det så här.)

Jag "tar mig i kragen" och försöker vara som vanligt. Jag låtsas att jag är lite förkyld ....

Kram till alla som behöver en kram.

 
 
Ingen bild

Britta Nylander

14 september 2017 19:12

Kära Helena, hoppas du får fina dagar i Sundsvall och att du får må så bra som det går. Det är fantastiskt med den vård som vi får, jag är så tacksam för mitt Vårdteam. Jag har fått illamåendeplåster som fungerar så bra, det är så skönt att slippa dagligt illamående. Jag hoppas vi kan få tillfälle att ses framöver. Jag har haft mycket omkring mig och det kommer tyvärr att fortsätta eftersom vi skall slå ut en vägg och byta kök i vår lägenhet och då blir det väldigt rörigt. Min mammas hus måste också röjas ut och skall säljas, allt kommer samtidigt och jag är enda barnet så jag känner mitt ansvar. Som tur är hjälper mina barn till att röja mammas hus. Jag blir fort trött och orkar inte så mycket men jag försöker att promenera och göra så mycket som jag orkar. Tyvärr har cancern vuxit och jag har fått droppfot eftersom en nerv kommit i kläm, jag sväller också mycket i fötter och ben. Snart börjar en ny period med cytostatika, jag får se om kroppen orkar, mitt Hb ligger nu på 100 och risken är att det sjunker mer. Jag har på egen begäran avstått cytostatika under sommaren och jag får se hur det blir framöver men jag provar och ser hur jag mår och om det har effekt.
Ha det nu så bra och njut av Sundsvall.
Stor kram❤️
Britta

Helena Lundbäck

15 september 2017 11:44

Tack Britta. Ja det är speciellt att leva med sjukdom. Du är fantastisk som orkar med så mycket trots din sjukdom. Stor varm kram! ??

 
Ingen bild

Tord Och Marie

14 september 2017 19:22

Ha en riktigt skön och bra vistelse i Sundsvall tillsammans med dina fina föräldrar och hälsa dem så gott .
Kramar från oss i Göteborg

Helena Lundbäck

15 september 2017 11:55

Tack, de hälsar så gott tillbaka till er.
Igår kom sköterskor och bytte spruta till min pump och i eftermiddag kommer de igen. Så bra att jag kan få vård även här. Ha det så gott och trevlig helg så småningom.

 
Ingen bild

Annika

14 september 2017 21:16

Jag blir alldeles kär i Valle, sååå fin bild! Vilken lycka det är att ha hund, den ovillkorliga kärleken är obetalbar.
Kram till dig också!

Helena Lundbäck

15 september 2017 11:56

Kram Annika!

 
Ingen bild

Maggan

16 september 2017 10:52

Hej Helena...det är en mycket bra strategi att gå in i en låtsas/fantasivärld när allt känns jobbigt. Sagorna är ju till det för barn, men även vi vuxna behöver sagor, vår fantasi och drömvärld när det är kaos. Vilka fantastiska hjärnor vi har som ger oss det utrymmet. Det är klart att man inte kan fly verkligheten men att låtsas ibland, det gör oss bara en tjänst. Så roligt att läsa att du emellanåt kan umgås med vänner och att du får möjlighet att hälsa på dina föräldrar. Allt som är gott önskar jag dig...i höstrusket. Och Valle, jag vad säjer man, så fin....Tack för allt du delar med dig, både det ljusa men också det mörka
Kramar från Maggan

Helena Lundbäck

16 september 2017 12:52

Tack käraste du!

 
Ingen bild

Åsa

22 september 2017 00:14

Tänker på dig o hoppas du mår bättre. Kram från mig.

Helena Lundbäck

22 september 2017 19:08

Tack! Jag mår bra för det mesta men deppar lite ibland.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards