tursomentokig

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2012

Bortplockade agraffer, duggregn och sångglädje

Av Helena Lundbäck - 3 oktober 2012 17:56

Det är idag tre veckor sedan operationen gjordes och jag har varit hos distriktssköterskan som hjälpt mig att plocka bort alla agraffer(metalltråden som förslutit huden vid operationsärret.) Nu ska ärret hålla ihop av sig självt. Jag får förstås fortfarande inte bära tungt eller anstränga mig, men förunderligt är det ändå hur kroppen läker!


Vi passade på att "äta ute" i samband med besöket hos sköterskan. För första gången på evigheter satt jag på en restaurang och käkade lunch, även om jag bara orkade halva portionen. Efter det äventyret var det skönt att lägga sig i soffan hemma igen och sova middag.


Jag tog mig i alla fall ut i duggregnet på eftermiddagen och traskade en bit med Valle. Här är några höstbilder från promenaden.

       

(Klicka på bilderna så syns de tydligare!)


Ikväll sjunger fina kören Gloryfires för min skull i Uppsala. (Puff från UNT.)

Är inte det fantastiskt!?! 


 
 
Ingen bild

Isabelle

3 oktober 2012 22:57

Vilken fantastisk konsert det var, starka känslor, mycket värme och glädje som spreds. Vilken otrolig återhämtning du gör! Är djupt imponerad av dig! Ni är riktiga krigare ni bukhinnecancerpatienter! Min krigare har fått första positiva beskedet på jag vet inte när och det känns så skönt. Man får glädjas när det går att glädjas och så kämpar man när det behövs. Ta hand om dig!

Helena Lundbäck

4 oktober 2012 08:39

Härligt att höra att konserten var så lyckad och att publiken var nöjd! Underbar gåva och peppning för mig också.
Ja glädje och kamp behövs för alla sjuka och deras anhöriga! Kram och tack!

 
Ingen bild

teresa

4 oktober 2012 09:13

Kära Helena, vilken fantastisk ENERGI det var igår i missionskryrkan! Du var i allas tankar och hjärtan, jag blev rörd till tårar... Så rörande att se dina döttrar där också! Hoppas politiker och andra tar intryck av allt detta! Så fint med din hälsning som lästes upp! Och SÅ ROLIGT att du har fått bort alla aggrafer! Och att du orkade gå ut och äta med Peter! Tack för fina höstbilder.. .för alla dina bilder förresten! STOR KRAM

Helena Lundbäck

4 oktober 2012 10:21

Roligt att konserten blev så bra! Ja nu är jag agraff-fri. :-) allt går framåt. Stor kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards