tursomentokig

Direktlänk till inlägg 28 november 2012

Morgontrött

Av Helena Lundbäck - 28 november 2012 06:32

Tidig morgon. Har inte sovit mycket i natt. Vissa dygn är det svårt att hitta balansen mellan aktivitet och vila.

Idag ska jag besöka jobbet igen. Det är roligt att jag är på väg att komma igång. Undrar lite över hur jag kommer att orka börja jobba så småningom.

Det är svart ute. Gryningen kommer snart som en befriare. Det blir säkert en bra dag.

 
 
Ingen bild

Maggan

28 november 2012 17:39

Jag tror många känner sig trötta och lite håglösa nu i novembermörkret. De pratade om det på TV igår att vädret påverkar mer än vad man tror. Även sömnen. Man blir lite seg. Jag känner också av det. Men så kommer advent med alla ljus och hela december brukar vara ljus och med hopp om lite snö också, och att man inte dras med för mycket i julstressen. Trevlig 1:a Advent /Maggan

Helena Lundbäck

28 november 2012 19:46

Ja så är det nog. Vi behöver ljus och D-vitaminer! Jag skulle gärna resa till sol och värme nu, men vågar inte ännu. Vill känna mig lite friskare först. Vi får tända ljus för fullt i väntan på julen. Tack, trevlig 1a advent önskar jag också!

 
Gadden

Gadden

28 november 2012 18:18

Vilken trevlig, gripande och bra blogg. Jag kommer tillbaka.

http://iamgadden.se

Helena Lundbäck

28 november 2012 19:47

Tack! Ja gör gärna det.

 
Ingen bild

teresa

29 november 2012 10:36

Helena, säg till om/när du vill till Portugal! :-)

Helena Lundbäck

29 november 2012 11:06

Tack Teresa! Framåt våren kanske?
:-) Kram!

 
Ingen bild

Erica

29 november 2012 14:49

Känner igen det där med balansen mellan aktivitet och vila. Vissa kvällar är det omöjligt att somna och det bllir inte många timmars sömn. Mörkret och regnet är så trist

 
Ingen bild

Ewa Larsson

29 november 2012 20:25

Har inte varit här på ett tag.Fint att se att det går framåt.du ställer samma frågor i din föregående blogg som vi alla gör.Hur ska vi förhålla oss till livet? Undran finns alltid där kommer det tillbaka osv.Även fast jag är "frisk" så finns undran där efter två operationer.Har en liten prick som ligger kvar men som är cancerogen nu.Samtidigt gläds jag åt livet och att jag får leva att de hittade cancern i tid.Hur går det för din doktor? Börjar det ordna sig?Önskar dig allt gott och en stor kram.

Helena Lundbäck

1 december 2012 19:03

Hej Ewa! Vi får hoppas på att det går att besegra alla små prickar. Och jag såg i en annan kommentar från dig att du menade att pricken INTE var cancerogen. det var skönt att höra!
Du har en bra inställning. Jag försöker hålla mig till den också.
Jag tror att det går fortsatt mycket bra för Haile Mahteme och Uppsala Cancer Clinic. Vet dock inget mer om hur landstinget och Akademiska sjukhuset ställer sig till samarbetet i Uppsala som det pratats om. Jag hoppas att det snart kommer ett beslut om det som ger trygghet åt alla patienter i vår region i Uppsala. Så fort jag vet något ska jag skriva om det här.
Tack för kramen och jag återgäldar den och önskar dig allt gott också!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards