tursomentokig

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Helena Lundbäck - 5 november 2012 14:56

  Melankoli - mellandagar - mellanrum ... Efter några underbara och intensiva dagar blir det lätt tomhetskänslor. Som om det behövs mellandagar till att landa och ladda. Det går ju inte att leva i högsta tempo hela tiden. Men de är inte alltid så lätta att acceptera, de där mellanrummen, inte så lätt att sakta ner och känna ensamheten som det innebär att leva i ovisshet med rädslan för döden. De ger ingen styrka heller, de där känslorna. Men så småningom vänder det och det går att släppa in glädjen igen.


Efter en promenad i fuktig och grå novemberluft kunde jag idag vända mitt humör, med hjälp av ett paket som kom med posten. En vän skickade en chokladhälsning till mig och bättre kunde det väl inte vara! Jag tillåter mig en lugn dag för återhämtning och vet att imorgon blir det nya aktiviteter igen.


Idag tar jag det lugnt, ser film och läser bok. Vilar mig och smakar på chokladen.


Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards