tursomentokig

Alla inlägg den 19 november 2012

Av Helena Lundbäck - 19 november 2012 19:02

Att kliva av tåget en novembermorgon och promenera hela den långa, lätt isiga perrongen fram, i riktning mot den lågt stående solen, det är lycka det! Jag drar in den kyliga morgonluften, släpper ut några djupa suckar och känn ...! Där kommer den välbekanta kaffearomen från stadens kafferosteri. Jippie! På väg till jobbet igen.


Tänk att man kan bli så glad bara av att vara på väg till sin arbetsplats! Det önskar jag att alla fick känna. Jag hälsade på några timmar på den gymnasieskola där jag är anställd idag och det är så skönt att veta att livet håller på att bli normalt igen. Och vilken lycka när en av eleverna kvittrade att hon var så glad att se mig! Jag är bra lyckligt lottad jag.


Varje litet steg är ett steg framåt i mitt alldeles egna liv, som jag fått chansen att leva vidare!

Vilken tur jag har!


Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards