tursomentokig

Alla inlägg den 26 november 2012

Av Helena Lundbäck - 26 november 2012 22:25

Är det motsatserna som gör mig levande? Att känna skillnader från stund till annan? Kanske, för när glädjen sköljer över mig blir den dubbelt stor, då ledan, förtvivlan och sorgen tidigare varit på besök.


Idag har det varit en lång dag med en hel del trötthet, men jag har fått påfyllnad på glädjekontot många gånger. Det är skönt! Små ord från människor jag möter, fina kommentarer här på bloggen, leenden och skratt, hälsningar på mobilen - allt värmer! Jag försöker själv att tänka på det, att jag ska ta emot allt fint som finns men också att jag ska sprida glädje.


Och jag önskar att jag lär mig att släppa taget om allt som inte ger energi, styrka och glädje. Alla små onödiga irritationsmoment, stressen, självförebråelserna, rädslan - allt det finns med oss, men vi behöver ju inte lägga så stor vikt vid det. För det är ju energi, styrka och glädje vi behöver. Glädje allramest tror jag. Eftersom glädjen i sig själv alstrar energi och styrka.


Nu ska jag sova och hoppas på att jag vaknar glad.

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards