tursomentokig

Alla inlägg den 17 november 2012

Av Helena Lundbäck - 17 november 2012 19:55

 

Det blir verkligen svart ute så här års, om man som jag bor på ute på landet. Då är det bara att välja om man ska känna sig trygg i mörkret eller om man blir rädd.  Eller? .... Själv är jag trygg där jag bor och behöver inte välja. Dessutom är det ofta inte så svart som det först ser ut. Har man tur kan man se en magnifik stjärnhimmel som glimmar däruppe och ibland kan månljuset lysa upp vägen där man går.


Kan man välja mellan inre mörker och ljus också? Kanske inte alltid, men många gånger går det ju att "tänka nytt" eller byta väg, när man håller på att dala.


Här hemma tänder vi massor av ljus överallt nu. Allt som är vackert ger mig ett skönt känsloläge och på så vis går det ju att välja det som jag mår bra av. Att promenera ger också glädje. Att läsa och att lyssna på bra musik!


Den här dagen har varit en trött och skön dag och jag har bara masat omkring, men på ganska gott humör. Det behövs vilodagar. Jag vilar gärna och ofta mellan varven. Nu ska jag i alla fall se "Så mycket bättre" på tv och räknar med att det ger mig fortsatt glädje ikväll.


Ha det fint på lördagkvällen därute!

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards