tursomentokig

Alla inlägg den 13 november 2012

Av Helena Lundbäck - 13 november 2012 21:03

 

Idag skulle jag ha åkt in till stan och varit med i yogagruppen, men eftersom jag blivit förkyld blev det inget av med det. Trött i kroppen, tjock i huvudet, snuva och nysningar, men ingen feber tack och lov. Jag vill ändå vara försiktig och varken anstränga mig i onödan eller smitta de andra cancerpatienterna som är infektionskänsliga. Med tjocka vantar, mössa och täckjackan på, tog jag istället en tur i skogen med min granne och våra hundar. Det var kallt men vackert och soligt väder. Efter långpromenaden var det mycket skönt sedan att tända ljus och krypa in under filtarna och läsa bok.


Valle vilade intill mig på golvet. Han trivs i kakelugnsvärmen och sover gott där, när han fått vara ute och springa och leka med sina hundkompisar. 


Jag tar inte lika ofta foton nu märker jag. Det är svårare i novembermörkret än sommartid. Man får komma ihåg att passa på innan skymningen, om bilderna ska bli något att ha. Valle tittar ín i kameran, men skärpan blev ändå inte perfekt. (De små bilderna är klickbara, för bättre tydlighet.)


Hoppas på att förkylningen inte blir så mycket värre. Bäst ändå att försöka sova nu, så är chanserna större att den går över snabbt.



Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards