tursomentokig

Direktlänk till inlägg 15 november 2012

Hoppfullt om Uppsala Cancer Clinic i UNT idag

Av Helena Lundbäck - 15 november 2012 11:44

"Landstinget öppnar för samarbete" läser  jag i Uppsala Nya Tidning, UNT idag.


"Akademiska sjukhuset har sagt ja till att samarbeta med Uppsala Cancer Clinic, UCC, kring två utländska patienter, Men ett formellt samarbetsavtal med vårdföretaget dröjer."


Ikväll (torsdag den 15/11) ska hälso- och sjukvårdsstyrelsen ta upp frågan om samarbete med UCC, men redan innan utredningen var klar och innan detta möte har man alltså valt att inleda ett första samarbete med UCC, enligt UNT. I artikeln går det också att läsa följande:


" - Jag vill inte att UCC ensidigt bygger verksamheten utan att det sker i samarbete med Akademiska sjukhuset. Akademiska behöver UCC:S kompetens. Jag vill inte säga hur ett samarbete ska se ut, men det pågår ett samtal med UCC, säger Hälso- och sjukvårdsstyrelsens ordförande Anna-Karin Klomp (KD)."


Enligt artikeln, skriven av Lennart Lindström, har också Anna-Karin Klomp sagt att hon hoppas på att ett avtal med UCC ska kunna nås innan jul.


Precis nu, när jag skriver detta inlägg läggs artikeln ut i sin nätversion , så att den går att läsa för alla som inte har tillgång till papperstidningen. Läs hela UNT-artikeln här: Landstinget öppnar för samarbete.

Radions lokalkanal har också ett kort inslag på sin sida: P4 Upplands Upplandsnytt .


Det vore ju helt fantastiskt om det kan bli så att ett avtal snart nås! Jag väntar med spänning och allt större förhoppningar på fortsättningen!



 
 
Ingen bild

Renee

15 november 2012 19:47


Det låter ju onekligen som att det går åt rätt håll med Akademiska och UCC!
Jag kom på mig själv idag med att skriva din bloggadress i sökfältet, medan jag tänkte att "hoppas att Helena har skrivit något idag!"
Så du vet... Vi läser!
Kram/Renée

Helena Lundbäck

15 november 2012 20:26

Ja nu hoppas vi på det bästa!
Kram

 
Ingen bild

Lilian

16 november 2012 19:45

Vill önska dig en goer o mysig helg, hoppas förkylningen är bättre.Såg att folk redan hade satt upp ljus i buskar o träd...lite tidigt enl. mig..men affärerna har ju fullt m julsaker nu. Ha det så gott det går, du skall se det blir bättre o bättre..men det tar sin lilla tid. Snart dags att kolla o lyssna till Christer..tycker han har en sådan härlig röst, skall bjuda gubben min på lite frukt under tiden....styrkekram till dig

Helena Lundbäck

16 november 2012 20:22

Tack, jag är mycket bättre idag. Och kram tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards