tursomentokig

Direktlänk till inlägg 20 december 2012

En värld i svartvitt

Av Helena Lundbäck - 20 december 2012 16:00

Nyanserna blir färre, naturen sänds i svartvitt.

Eller kanske i grått.


Lite så är det med mig också. Vissa dagar och vissa stunder är jag helt utan färg och ork, som om jag alldeles kört slut på mig och måste stå på laddning. Blodfattig och urlakad. Även om jag är glad och nöjd med allt runt omkring mig. Det är svårt att hitta balansen mellan aktivitet och vila och jag måste omvärdera mina prioriteringar. Det går inte att göra allt och vilopauser måste in, eftersom det är svårt att få batteriet att räcka.


Jag är så glad att jag träffar folk och är på jobbet igen och där har orken räckt bra, men när jag kommer hem kan det vara svårare. Då kommer behovet av att ta det lugnt och vara ensam, över mig. Passar inte alldeles bra i dessa tider av julklappsbestyr och långa telefonsamtal med nära, kära, vänner och bekanta. Städning och matlagning och promenader. Och allt annat roligt jag vill göra! Teater och bra teve och böcker och foton och blogga ....


Nej jag får sänka ambitionsnivån och låta allt ta tid. Och skapa utrymmen av tystnad och lugn och vila. Dra ner på färgen och leva lite i svartvitt kanske.

     

 
 
Ingen bild

Berit

20 december 2012 21:47

Hej! Kan känna igen mig i det du skriver. Orkar bara med en aktivitet på en dag sen är jag trött. Nu i dessa tider tror jag att jag kan orka mer vill så mycke. Men får vara glad att jag orkar som jag gör! Ha det bra! Kram Berit

Helena Lundbäck

20 december 2012 22:21

Nog skulle det vara skönt att ha massor sv energi igen! Men det går ju att leva på sparlåga också. Kram Berit!

 
Ingen bild

teresa

21 december 2012 10:17

Kära Helena, behöver det bli svartvitt bara för att du tar det lugnt? Jag tror inte att du någonsin kan uppleva tillvaron som så (svartvitt)... vem vet, i det lugna tempot kanske du upptäcker en hel regnbåge... :-) KRAAAM

Helena Lundbäck

21 december 2012 13:04

Ja det finns liv under snötäcket. :-) kram!

 
Lena Wallin

Lena Wallin

21 december 2012 15:14

Hej Helena!
Jag har följt Din blogg sedan i somras varje dag. Din blogg är fanastiskt bra och intressant ur många perspektiv.
Jag vill nu önska Dig en,

RIKTIGT GOD JUL samt
GOTT NYTT ÅR!

Var rädd om Dig!
kram

http://40-talist!

Helena Lundbäck

21 december 2012 16:40

Hej Lena!
Jag önskar dig och alla detsamma!
KRAMAR!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards