tursomentokig

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Helena Lundbäck - 3 december 2012 22:15

Vi eldar här hemma. Imorse var det minus 26 grader när vi skulle ge oss iväg. Bilen knorrade och knarrade, men tog oss i alla fall fram till tågsationen. Och där stod tåget kvar en lång stund efter avgångstid, för att en växel krånglade, men så småningom rullade vi in mot stan.


Jag har haft en trött helg då jag inte orkat med så mycket och jag kan erkänna att morgonkylan kändes lite motig att kliva upp till och ut i. När jag senare promenerade mot jobbet (och mot solen) tänkte jag på hur lätt det är att ge upp men hur ofta det ändå ordnar sig till slut om man bara försöker. (Det får jag intala mig ofta nuförtiden. Och då brukar det bli bra).

Jag har börjat min arbetsträning idag. Ska arbetsträna varannan dag på min arbetsplats under december och om allt går bra kanske jag kan börja jobba igen i januari. Det är skönt att få mjukstarta! Jag hoppas att allt ska fungera bra och att mina krafter återkommer.


Hemma doftar det av hyacinter, stearinljus och vedbrasor. Julstämningen smyger sig på så sakteliga i form av lugn och njutning. Jag är inte mycket för att byta gardiner i hela huset och hänga upp julpynt precis överallt, men blommor och ljus är alltid fint. (Och närmare jul blir det kanske en gran, en julbock, några änglar och tomtar ändå.)


Jag sover ofta på eftermiddagen för att orka stanna uppe en stund på kvällen. Ibland är det skönt att sitta och läsa eller skriva, men några tevekvällar blir det också. Ett perfekt sätt att tillbringa måndagkvällarna på, har för mig under en tid varit att först se på "Sommarpratarna" och sedan "Lykke" på teve. Båda programmen ger mig en hel del! Det första ger människors berättelser om händelser i deras liv som betytt mycket och som de reflekterat kring. Det blir ofta bra samtal. Det andra programmet är en härlig skrattspegel av livet och våra tillkortakommanden och det är en bra humörhöjare!

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards