tursomentokig

Alla inlägg den 11 december 2012

Av Helena Lundbäck - 11 december 2012 21:45

 

Ledig dag blev en dag med intervjuer. Först en på morgonen och sedan en på eftermiddagen. Och det var jag som skulle intevjuas. Jag kan säga att det gick "så där". Jag är inte särskilt bra på att vara kort och koncis och det blir inte bättre av att jag blir ombedd att "ta om det där, fast kortare" gång på gång, samtidigt som kameran går. Å, vad jag önskar att jag kunde känna mig mer bekväm i situationen.


Intervjun på eftermiddagen kändes mer avspänd, tack och lov. Då hade jag hunnit äta lunch och lugna mig och var lite mer vaken än i morse. Ingen idé att gräma sig mer om detta. Det blir som det blir med allt här i livet.


När jag ändå var en sväng på stan passade jag på att köpa julkort. Jag valde mellan Unicef-kort och Cancerfonden-kort och valet föll på de sistnämnda. Det känns bra att stödja cancerforskningen i år!


I kväll fick jag besök av min fina och generösa granne och vän som varit i Marocko några dagar. Hon kom hem till ett nytt snöoväder härute och hade med sig en rolig present till mig - röda tofflor med knutar och tofsar på. De kommer att muntra upp mig när jag är sömnig på morgnarna.


Imorgon ska jag till jobbet igen, om jag inte är helt insnöad.

Nu är det dags att krypa till kojs.





Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards