tursomentokig

Alla inlägg den 31 december 2012

Av Helena Lundbäck - 31 december 2012 20:15

Så här den sista dagen på året, är det kanske på sin plats att reflektera lite extra. Fundera över vad som hänt, vad jag gjort och inte gjort, vad jag vill och vad jag kan göra. Vem jag är och vem jag vill vara. 


Jag sitter här med ett glas champagne och funderar över vad som hänt och vad som händer, men jag kan inte annat än att tacka min lyckliga stjärna för att det gått så bra, för att allt är bra just nu. Lite kan jag förstås kämpa och på så vis styra över mitt liv, men det är inte så mycket mer jag kan göra.

Allt kan vi inte bestämma.


Det kan se så rätt ut, när någon i sin välmening skriver att allt går, bara man vill. Eller att man inte ska hoppas på att det går bra, utan man ska bestämma sig för att det går bra. Eller att vi får lycka "because we´re worth it".  


Ja, till viss del går det ju att möta livet med sina sanningar och mantra, men att det skulle gå att skapa sitt liv helt och hållet, håller jag inte med om.


Livet kommer till mig. Jag kan bara möta det så gott det går. Om det vore så att lycka, styrka, hälsa, skönhet, glädje, rikedom, frid, välgång och allt annat eftertraktansvärt, var något man fick för att man bestämt sig för det, eller för att man var värd det, vad säger det då om motsatsen? Vad skulle det då betyda att man inte fick det? Att man istället fick cancer, miste en älskad vän, förlorade sitt jobb eller sitt hem? Sjönk ned i en djup depression, blev traumatiserad av våld eller på annat sätt råkade ut för sorg och elände? Skulle det vara mitt fel?

Nej. Mycket kan vi styra i våra liv, men inte allt. Men vi kan ÖNSKA att det går väl. Att vi får vara friska och glada. Att det ska gå bra för dem vi bryr oss om. Och det är det jag önskar nu. Jag önskar DIG och oss alla ett gott år!

Må vi orka ta tag i det vi behöver ta tag i, må vi älska och bli älskade, må vi ha hälsan!


Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards