tursomentokig

Alla inlägg den 14 oktober 2015

Av Helena Lundbäck - 14 oktober 2015 22:45

Jag träffade en sjukgymnast idag. Hon undersökte min fot mycket noggrant och gav mig sedan övningar  för att öka cirkulationen och stärka musklerna i vaden så att den överansträngda, svullna och förtjockade hälsenan ska ha chans att läka. Jag ska bland annat stretcha och jobba med att sakta häva mig upp och ner på tå i en trappa. Hoppas nu att det ska hjälpa så att jag slipper vara stel och halta!

 
Vid nästa besök ska hon undersöka min hand som jag också har värk i. Kanske kan jag då få övningar som kan mildra smärtan i handen också.
 
Det blir mest promenader för mig nuförtiden och jag är därför inte så rörlig, stark och vältränad. Jag bad därför sjukgymnasten om råd för hur jag ska "träna" överkroppen lite lätt. Jag känner ju att jag måste vara väldigt försiktig och inte tänja och belasta för mycket, då jag har metastaser i skelettet. Jag fick några övningar att göra för rygg och armar. Jättebra! Det känns lite hoppfullt om det finns något att göra för att öka välbefinnandet. 

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards