tursomentokig

Alla inlägg den 2 oktober 2015

Av Helena Lundbäck - 2 oktober 2015 22:00

 

Vi är i London - min man Peter och jag och en svåger och en svägerska. Vi hälsar på Peters brorsson som flyttat hit. Här är det varmt och lika fin brittsommar som på flera håll i Sverige. Oktober och sol. Vi har suttit på en dubbeldäckare och låtit oss tas med, förbi alla sevärdheter.


Det är fantastiskt vilken överblick man får däruppe på övervåningen, längst fram i bussen när man åker längs de stora gatorna genom centrala London och plötsligt passerar Piccadilly Circus  eller St Pauls Cathedral eller någon annan plats. Vi klev av vid Hyde Park. Tanken var att vi skulle promenera länge i parken, med vi satte oss på en bänk och åt  var sin bakad potatis och drack kaffe I solen i stället. Jag behöver vila mycket. Lite promenerande har det ändå blivit, till några affärer och till en pub och när vi åkt buss tillbaka, också promenerande i kvarteren i stadsdelen Shoreditch, där vi hyr ett rum i en lägenhet.


Jag har sovit en del ikväll innan vi gick ut och åt fish & chips på en kombinerad butik och restaurang med ekologisk mat. Men jag förundras ändå över hur jag orkar. Och nog är det kul att jag faktiskt rest hit, trots att jag är sjuk. Härligt sätt att vara sjuk på ändå! Och sanningen att säga mår jag bättre. Värken har avtagit. Så strålningen hjälpte. Nu måste jag sova igen om jag ska orka med morgondagen med inplanerad marknad och andra lördagsnöjen. Trevlig helg!


Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards