tursomentokig

Direktlänk till inlägg 30 april 2014

På onkologavdelning

Av Helena Lundbäck - 30 april 2014 12:02

Igår vaknade jag tidigt på morgonen med illamående och tog Primperan för att försöka mota eländet. Men det blev en dag full av kräkningar. Jag kräktes 11 gånger, senaste gången kl 19.35

Nu ligger jag på sjukhuset inlagd sedan igår mitt på dagen. Jag får olika mediciner mot illamåendet, smärtstillande och dropp med näringsvätska. Vi får se hur det går. Kanske att jag kan åka hem imorgon.

Min äldsta dotter kommer snart på besök och ikväll kommer min man.

Hoppas att ni alla har en fin Valborg!

 
 
Ingen bild

Ingela

30 april 2014 15:07

Smärtar mig att läsa att du mått så dåligt! Så ska man inte ha det!!! Illamående o kräkningar är fasan 😱😝
Hoppas det vänder fort!!! Och att man provar allt vad illamående medicin som finns till buds
Förra gången jag mådde illa och det återkom fick jag Postafen, tablett mot åksjuka som man vet hjälper.
Jag slapp kräkas , men blev trött o däckad av tabletten och sov mest dagarna efter
Jag fick även en tablett som sköterskan portionerade när jag hick hem, får fundera på namnet.....,
Primperan o Odensatron är ju de vanliga sorterna man ger
Många kramar till dig!!!
Ingela

Helena Lundbäck

30 april 2014 16:18

Kram

 
Ingen bild

Anneli

30 april 2014 15:52

Styrkekram.

Helena Lundbäck

30 april 2014 16:19

Tack!

 
Ingen bild

Maggan

30 april 2014 16:35

Åh hoppas du mår bättre.....man vet inte hur man reagerar. Och att de hittar en effektiv anti-må-illa tablett. Jag kokte ingefära och drack av vattnet, det finns också tabletter med ingefära på apoteket. Pröva allt. Kram till dig från Maggan

Helena Lundbäck

30 april 2014 19:11

Jag ligger kvar på sjukhuset Mår lite bättre. Har börjat dricka försiktigt. Hoppas kunna äta och åka hem imorgon. Tack för tips.

 
Ingen bild

Åsa

1 maj 2014 21:03

Åh Helena, kan det inte få gå lite lätt när det ändå är så jobbigt att få återfall. Hoppas hoppas att det går lite bättre nu. Kram!

Helena Lundbäck

1 maj 2014 21:17

Tack Åsa. Ja visst vill man att det ska få vara lite smidigare. Kram!

 
Ingen bild

Ingvar och Birgitta

6 maj 2014 11:35

Vad ska man kunna säga som tröst? Orden blir så små. Men våra tankar går till dig och Peter och barnen! Och hoppet finns alltid där!

Helena Lundbäck

6 maj 2014 12:24

Tack Ingvar och Birgitta! Ja, det är bra att hoppas! Kanske, kanske kommer man till ett genombrott i cancerforskningen och kanske, kanske sker det just nu ...
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards