tursomentokig

Direktlänk till inlägg 14 maj 2014

Patienter sörjer kliniken - artikel i UNT

Av Helena Lundbäck - 14 maj 2014 17:25

 

I dagens papperstidning finns en artikel skriven av Staffan Wolters, som handlar om Uppsala Cancer Clinics konkurs, där man intervjuar vd Susanne Svahn, chefkirurgen Haile Mahteme, landstingsrådet Anna-Karin Klomp och patienten Ylva Myrberg. Jag har inte hittat den på nätet ännu, så jag kan inte länka till den.Försöker fota av artikeln och kansek går den att läsa här ändå?

     

(Klicka på bilderna så kanske det syns såpass tydligt att det går att läsa!)

Artikeln handlar bland annat om patienten Ylva Myrberg, som liksom jag kommer från Uppsala län. Hon fick cancer i bukhinnan i slutet av 2012 och erbjöds operation på UAS.

"- Jag fick veta att det team om skulle operera mig på Ackis bara hade gjort två operationer av bukhinnecancer tidigare. Jag ville hellre bli opererad av Haile Mahteme som då hade gjort 800 operationer, berättar Ylva Myrberg.

- Min man hade opererats på Ackis för bukhinnecancer med dåligt resultat och därefter avlidit. Jag begärde därför att få komma till UCC, men landstinget ville inte betala, säger Ylva Myrberg.


Artikeln avslutas lite längre ned med orden:

" - Jag är väldigt nöjd med den vård och behandling jag fick på UCC. Hela den här historien är en skandal som handlar om prestige från Akademiska sjukhusets sida. För mig innebär konkursen att min livlina är borta om cancern skulle återkomma."



 
 
Ingen bild

Åsa

14 maj 2014 18:01

NEJ! Jag sitter med gråten i halsen och bara inte vill att detta ska vara sant. Har inga ord.

Helena Lundbäck

14 maj 2014 18:08

Det är så tråkigt.

 
Ingen bild

Eva

14 maj 2014 22:00

Man blir så oerhört ledsen över detta och samtidigt väldigt arg över hur det kan få gå till! Skäms på dom. Usch och fy !!!

 
Ingen bild

Millan

15 maj 2014 14:30

Jag har aldrig blivit så arg kring hur något har fått gå till såsom jag blivit kring hur UCC, patienterna och anhöriga har behandlats. Avskyvärt! Man blir tokig att detta har fått ske!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards