tursomentokig

Direktlänk till inlägg 9 januari 2017

Stabilt

Av Helena Lundbäck - 9 januari 2017 15:06

"Väsentligen oförändrat". "Inget nytillkommet". Jag läser i röntgensvaret och blir glad att sjukdomen är stabil och att det fortfarande går att mota cancern med de behandlingar jag får. Dags igen för ny behandling på torsdag.

Ikväll är det Cancergala på TV4 igen. Viktigt att forskningen får nya gåvor. Jag hoppas att vi tillsammans skänker mycket och att man snart hittar de mediciner som låter alla som drabbas av cancer överleva och leva gott.

 
 
Ingen bild

Dominique

9 januari 2017 17:58

Hej Helena,
Vad glad jag blir men jag hade mina misstankar om den smärta du beskrev, svidande och brännande hade Meg magsyra att göra eftersom du precis haft magsjuka, irriterad matstrupe och magslemhinna. Kände igen det hos mig själv det du beskrev. Har haft det ofta eftersom jag har min Crohn-sjukdom spridd ända upp till munhålan.
I alla fall helt underbart att läsa att det inte växt i alla fall utan att det är väsentligen oförändrat läge. Jag blir verkligen glad att läsa det. Snart är det vår igen och allting blir mycket lättare.
Så glad för din skull att du lyckas mota sjukdomen med den behandling du har. Hurra!
Kramar

Helena Lundbäck

9 januari 2017 20:54

Tack!

 
Ingen bild

Annika

9 januari 2017 18:55

Åh, vad skönt att höra, vissa besked gör det lättare att andas även om du har ont, eller hur?
På löpsedeln idag står det om en ny cancermedicin och vi önskar att vi närmar oss en lösning på denna elaka sjukdom.
Det finns änglar, jag mötte en själv då jag dog en sväng vid den svåra olyckan, så döden och livet går hand i hand. Under tiden lever vi :)
Kram!

Helena Lundbäck

9 januari 2017 20:56

Tack!

 
Ingen bild

Sanna

9 januari 2017 19:57

Låter bra! Hoppas det fortsätter så länge än :)
mvh Sanna

Helena Lundbäck

9 januari 2017 20:56

Tack!

 
Ingen bild

Britt-Marie

9 januari 2017 20:29

Hej Helena ! Så glad jag blir att det står still. Ser på cancergalan och hoppas att dom får in mycket pengar, för forskning behövs verkligen. En del typer av cancer har dom tyvärr inte kommit så långt med än så pengarna behövs. Hörde på tv i morse och det är mycke intressant på gång inom forskningen. Sköt om dig
Kram Britt-Marie

Helena Lundbäck

9 januari 2017 20:58

Tack!

 
Ingen bild

Åsa

9 januari 2017 23:29

Åh vad glad jag blir, kram!

Helena Lundbäck

10 januari 2017 02:06

Tack!

 
Ingen bild

Sara

10 januari 2017 08:31

Fina nyheter ❤! Kram

Helena Lundbäck

10 januari 2017 19:44

Kram

 
Ingen bild

Maggan

10 januari 2017 11:41

Vilket bra besked Helena... andas ut och försök ta in det och njut Såg cancergalan och jag tycker det finns mycket hopp att fokusera på ,nya mediciner och nya studier som kommer hela tiden Kanske ni har en ny weekendresa att planera för . Du verkar leva livet fullt ut och så den välbehövliga vilan också som är så viktig
Önskar det bästa för dig Innerligt från mitt hjärta
Kram
Maggan

Helena Lundbäck

10 januari 2017 19:45

Kram

 
Helena

Helena

11 januari 2017 13:44

Jag har blivit månadsgivare nu!

http://tursomentokig.bloggplatsen.se

 
Britta

Britta

12 januari 2017 11:53

Kära Helena, jag tänker på dig och hoppas att du slipper alla elaka biverkningar efter behandlingen i dag. Jag hoppas också att vi kan ses någon dag framöver. Stor kram❤

http://Tur som en tokig

Helena Lundbäck

12 januari 2017 18:21

Tack Britta! Ja hoppas det går bra så att vi kan ses snart. Vi hörs. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards