tursomentokig

Direktlänk till inlägg 21 januari 2016

Anledning att vara glad

Av Helena Lundbäck - 21 januari 2016 15:29

Nu har jag träffat läkaren på Onkologen. Hen är mycket nöjd med röntgenresultatet och med provsvaren som visar att tumörmarkören sjunkit så mycket i värde. Cytostatikan + Avastinet har gett effekt! Det är bara att hoppas att effekten håller i sig länge!

Hen tror inte att skelettmetastaserna har ökat. Det som syns på röntgen kan vara en reaktion som har med läkningen att göra, tror hen istället..
Jag visade knölen som syns under huden och vi får hålla lite koll på vad som händer med den. Men annars är det bara positiva resultat rakt igenom! Nu kör vi vidare med nya behandlingar!

Och jag tänker att jag ska sluta deppa och ställa om mig. Jag ska återigen tänka att jag har tur, att det är skönt att medicinerna har effekt och att jag lever! Varje ny dag är en gåva och jag lever!

En dag ska jag dö, men alla andra dagar ska jag leva!

 
 
Chronicwarrior

Chronicwarrior

21 januari 2016 15:37

Sänder stora kramar till dig. Kämpa på! Du är en "warrior" :) <3
Kram från Sabina

http://chronicwarrior.bloggplatsen.se

Helena Lundbäck

21 januari 2016 15:45

Tack! Och kram tillbaka!

 
Ingen bild

Maggan

21 januari 2016 16:40

Fantastiskt fint besked Helena....så härligt.Cancerforskningen har kommit så långt och det som var otänkbart för 10 år sedan är möjligt idag.Så glada vi kan vara som lever i rätt "tid" Jag känner personer som lever ett bra liv efter 10 år med kronisk cancer tack vare dagens mediciner. Så viktigt att ha hoppet och att också ha läkare som kan förmedla det hoppet. Snart kan de skräddarsy en behandling, till just mig. Sedan kommer dippar, vissa dagar då man ser allt så mörkt. Men då tänker jag att efter mörker kommer ljuset. Och jag försöker leva i den föreställningen. Så glad för din skull, det känns som jag lärt känna en väldigt fin, ärlig och empatisk människa, tack vare bloggen och att man kan mötas ute i etern är också ett stort framsteg.
Värmande Kram i kylan från Maggan

Helena Lundbäck

21 januari 2016 23:33

Ja det är fantastiskt med all fin vård som ger tid och liv! Tack kära Maggan för kramen!

 
Ingen bild

Fadde

21 januari 2016 17:32

Hej Helena!
Ohh va roligt, va glad jag blir!
Kram

Helena Lundbäck

21 januari 2016 23:34

Hej Fadde!
Hoppas att du också får bra vård. Kram!

 
Ingen bild

Natalia

21 januari 2016 19:07

Så bra avslutande ord i detta inlägg. Tusen kramar!

Helena Lundbäck

21 januari 2016 23:35

Ja. Livet är det som pågår nu! Kram

 
Ingen bild

Helena

21 januari 2016 19:58

Hej Helena!

Åh vad roligt att läsa ditt inlägg. Blir så glad för din skull. Vad skönt att du fick ett så positivt besked. Vad skönt att dina behandlingar har motat bort den elaka sjukdomen men tror också att din positiva inställning har hjälpt till! Lev och njut!

Stor kram till dig på kramens dag!

Helena

Helena Lundbäck

21 januari 2016 23:36

Ja tack. Kramar är härliga att få och ge! Kram

 
Ingen bild

Jan Hallen

21 januari 2016 20:01

Härligt Helena! Stor kram🌹

Helena Lundbäck

21 januari 2016 23:36

Kram tillbaka!

 
Ingen bild

Marie

21 januari 2016 20:28

Åh, så härligt att höra!
Du ska se att du snart bara kommer att ha lyxproblem att bekämpa och att bekymra dig över och då alldeles ha glömt bort vad du gått igenom. Det är vad jag önskar dig, Helena. Jag fortsätter att hålla alla tummar för det och att önska dig allt gott med fler nyheter av det här positiva slaget!

Helena Lundbäck

21 januari 2016 23:37

Tack! Jag kämpar vidare med behandlingarna och hoppas på att hålla sjukdomen i schack länge ....

 
Ingen bild

Annika

23 januari 2016 12:32

Så skönt att höra dessa ord och nu får vi önska att du slipper åka den värsta bergochdalbanan (typ Balder), det räcker med Flumride. Nästa gång är det du som står på Cancergalan och kan ge andra hopp :) Varm kram!

Helena Lundbäck

23 januari 2016 17:39

Ja tänk om det kunde bli en alltigenom positiv utveckling av måendet ....

 
Ingen bild

Linda Walkin

25 januari 2016 16:36

Hej Helena Så glada vi blir för din och din familjs skull att det trots allt elände med sjukdomen ändå finns positiva stunder och hopp om en bra tillvaro till & från. Som dotter till en cancersjuk mamma som tyvärr gick bort för drygt 14 år sedan, så kommer jag mycket väl ihåg stunderna med dessa provsvar, man visste aldrig vad det skulle bli, hopp & förtvivlan, nervositeten inför läkarbesök osv, det var tufft att stå bredvid också, men självklart går det inte jämföra med den som har "huvudrollen" i själva sjukdomen. Men ni verkar ha en väldigt fin relation osv så jag hoppas att ni kan hjälpa varandra med att gråta och skratta tillsammans stötta varandra. Jag beundrar verkligen ditt sätt att skriva det är svårt att sluta läsa....Var rädda om varandra! Många kramar ifrån oss

Helena Lundbäck

25 januari 2016 23:16

Tack Linda! Ja jag förstår så väl hur jobbigt det måste vara för er alla "anhöriga". Att stå bredvid och inte kunna ha någon som helst kontroll. Och ändå betyder ni så mycket alla ni som stöttar era nära som är sjuka! Det är för er vi sjuka vill leva! Det är er vi älskar!

Jag önskar så att alla sjuka skulle få sån fin vård och sådan tur som jag har. Jag önskar så att din mamma, Linda, och alla ni anhörigas kära sjuka nära, skulle fått/ska få leva länge ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards