tursomentokig

Direktlänk till inlägg 1 januari 2016

Nytt år med nya roligheter

Av Helena Lundbäck - 1 januari 2016 23:20

 

Gott nytt år!!!!!!!

Jo! Så blev det ett nytt år! Och jag får fortfarande vara med. Vilken ynnest! Jag lever vidare med min kroniska sjukdom. Nyårsfirandet gick lugnt och trevligt till. Vi hade besök av en god vän och hennes hund. Det är inte många smällare här ute på landet, så därför passar det bra med hund här på nyår.

       

Klicka på bilderna så syns de bättre och tydligare! 

Och det händer fler roliga saker. Vi har fått en katt som just nu bor här på prov. Så härligt att ha en mjuk liten gullig buse att kela med. Hon heter Amber och är väldigt tillgiven och kelig. Vi ska bara se hur hon trivs med hunden Valle och hur Valle trivs med henne. Hon är ett år och är kastrerad. Anledningen att hon kom hit är att hon inte längre kunde släppas ut i stan där hon bodde. Familjen som hade henne har blivit av med flera katter p g a den stora biltrafiken. Här hos oss på landet är chanserna att klara sig mycket större. Amber har nu vant sig vid att vara utomhus mellan kl 9 och 15 ca, och det verkar hon så nöjd med. Vi får hålla tummarna för att det ska gå fortsatt bra.



God fortsättning på det nya året, alla mina fina vänner!


 
 
Ingen bild

Dominique

3 januari 2016 20:22

Hej Helena,
Härligt att läsa att du fick en så bra nyårshelgen.
Vilken fin katt. Hoppas att det går bra med Valle. Har själv 2 kattflickor, Soraya, 1 år och Saga 6 år. Dom är så härliga. Mina katter är innekatter och går ut i koppel med mig. Bor ju i en förort till Stockholm och i loftgångshus, vilket innebär att det finns balkonger i marknivå och alla har inte inglasat som jag och katter är ju som dom är nyfikna och smiter in överallt. Dessutom finns det risk att de också märker revir inne hos någon och det vill jag inte att mina ska göra, så dom får gå ut med mig. Det funkar det med. Dom går som hundar i långkoppel och vi kan promenera långa sträckor. Dock inte på vintern, dom gillar inte snö. Spray leker som en hund och apportera leksaker till mig. Har köpt små tennisbollar, inte större än pingisbollar fast dom är en exakt kopia av en riktig tennisboll i färg, storlek och material. Hon är så söt när hon kommer med den i munnen, precis som en hund.
Hoppas att du får må fortsatt bra.
Kramar

Helena Lundbäck

4 januari 2016 15:10

Så kul med katter som vill leka (som hundar). Det är en gåva att få vara med djur tycker jag. Jag tror att man blir en bättre människa bär man får vara med djur. De ger så mycket kärlek! Kram!

 
Ingen bild

Britt-Marie

4 januari 2016 09:38

Önskar dig ett gott nytt år ! Hoppas det går bra med katten, har själv katt och hund men här bestämmer katten säger ifrån när hunden är för närgången. Katten väger fem kilo o hunden tre, det är en innekatt eftersom vi bor i lägenhet numera men det är inga problem. Skönt att du haft en bra jul och god fortsättning. Kramar från Britt-Marie. ( vi har fått snö inatt är så glad)

Helena Lundbäck

4 januari 2016 15:12

Hej Britt-Marie! Kul att du också har både hund och katt. Jag blir så fascinerad av djurens sätt att umgås - med varandra och med oss. Härligt att få möjlighet att vara nära dem.

 
Ingen bild

Karina

4 januari 2016 18:13

Vilket fint kort på dig! Hoppas att du får må så bra som möjligt! Kram

Helena Lundbäck

5 januari 2016 02:04

Tack!

 
Ingen bild

Maggan

7 januari 2016 12:14

Vill önska dig God fortsättning på nya året och hoppas innerligt du får behålla din positiva inställning och att behandlingarna hjälper bra. En så fin kisse, jag älskar katter och har vuxit upp med dem under hela min barndom. Hon kommer att ge dig mycket kärlek tillsammans med din hund. Djur ger så mycket villkorslös kärlek. Kortet på dig är jättevackert och utstrålar så mycket. Det speglar att du är en oerhörd fin och seriös person. Tack för din blogg
Idag snöar det för fullt i Småland så äntligen blev det vinter. Ljust och vackert.
Kram till dig från Maggan

Helena Lundbäck

7 januari 2016 15:44

Hej Maggan! Tack för fin kommentar! Ja här har det också kommit riktigt mycket snö. Och idag är det hela 22 minusgrader. Jag kelar med hund och katt och vilar på soffan resten av dagen. (Är så trött efter att ha tvättat och bakat ...) Kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards