tursomentokig

Alla inlägg den 4 november 2015

Av Helena Lundbäck - 4 november 2015 23:00

   

  

Livet pågår. Tiden kommer till mig. Jag lever vidare och det är fantastiskt, om man ger det en tanke. Det går att leva med cancer, det går att varva sorg med glädje, mörker med ljus. Och nu har det blivit november, än en gång. Dagarna blir kortare. Mörkret kommer tidigt, men dagarna är behagligt ljumma och solen värmer när den tittar fram. Det är fullt av blöta bruna löv på marken, men jag hittade ändå smörblommor vid vägrenen igår. Som ett hopp i mörkret.


Förra veckan hade jag fina och intensiva dagar på Öland, tillsammans med familj och släkt. Jag orkade långt mer än vad jag någonsin trott - mycket prat, promenader, lek, matlagning och brödbak. Vi umgicks många generationer tillsammans och det är lika fantastiskt varje gång, att känna allas glädje över att få vara tillsammans. Men sedan jag kommit hem igen har jag i stället behövt sova och vila desto mer. Och tyvärr känner jag värken komma tillbaka igen. Strålningen tillsammans med Dolcontinet gjorde mig smärtfri i fem veckor, men nu verkar strålningen ha tappat sin effekt. Det var skönt så länge det varade. Nu får jag ta extra morfin igen.


På måndag i nästa vecka är det dags för provtagning och ny röntgen. Då får jag se om cancern fortfarande slumrar eller om det kommit nya metastaser. Ha det så bra i (den än så länge) ljumma november!



Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards