tursomentokig

Direktlänk till inlägg 7 december 2014

Andra advent och snart dags för rehab

Av Helena Lundbäck - 7 december 2014 13:29

December är en skön månad. Adventstid, julbak, tända ljus och glöggstunder med nära och kära. Men också jäkt med allt som ska hinnas med på jobbet inför jullovet och hemma med städning och julklappsköp.

Vi har en fin helg hos mina föräldrar i Sundsvall. Här jäktar vi inte, utan kopplar av och njuter av att träffas. Det gör gott! Men jag undrar hur jag ska orka "varva upp" igen när vi ska köra hela vägen hem i eftermiddag. Det skulle vara skönt att bara stanna här och fortsätta i lugnet.

Imorgon är det redan vecka 50 och den här veckan ska jag återigen röntgas. Jag oroar mig för vad röntgen ska visa, men det får jag inte veta förrän i slutet av vecka 51. (Då har jag också hunnit lämna blodprover.)

Men denna vecka - vecka 50 - ska jag ta ledigt från jobbet och åka iväg på "rehabvistelse" med mindfulness, gruppsamtal, bad, massage, yoga, promenader, föreläsningar och egentid. Cancerrehabfonden ordnar dessa veckor för cancersjuka. Jag tror att det kommer att ge mig lite styrka och ork att klara min situation bättre.

Ha en fin andra advent och en bra vecka!

 
 
Ingen bild

Maggan

7 december 2014 18:29

December är både härligt och lite stressigt. Nu får du hämta energi på din rehab vecka, det låter så underbart och avstressande nu inför julen. Jag tror du kommer att älska det. Så önskar jag dig ett bra svar (senare) på din röntgen samt en ljuvlig vecka, bara koppla av och njuta. Tack för en mysig o fin andra Advents bild. Den andas lugn och värme. Kram från Maggan

Helena Lundbäck

7 december 2014 21:22

Kram!

 
Ingen bild

Annette

8 december 2014 17:55

Önskar dig en skön vecka och goda besked framöver!
Annette.

Helena Lundbäck

12 december 2014 22:42

Tack. Veckan har varit så skön. Jag ska snart berätta mer här på bloggen. Besked har jag inga ännu. Ha det gott!

 
Ingen bild

Cicki

10 december 2014 12:00

Ha en skön rehab det är du värd! Lycka till också på röntgen. Mycket intressant och se om Avastinet håller tumörerna i schack. Har själv precis gjort 8:e och sista cytostatikabehandlingen och ska från den 29/12 bara få Avastin. Så du förstår att jag är mycket intresserad av din behandling med efterföljande röntgen. Jag håller tummarna för oss båda?

Helena Lundbäck

12 december 2014 22:41

Tack! Jag har haft det mycket bra på rehab. Ja det är mycket spännande med röntgen. Ännu har jag inget resultat. Hoppas för oss båda jag med att vi blir hjälpta av våra behandlingar. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards