tursomentokig

Alla inlägg den 16 december 2014

Av Helena Lundbäck - 16 december 2014 20:31

Jag äter sedan många år mycket grönsaker och fisk, men inget kött. Det har känts bra för mig att äta så nyttigt jag kan. Men allt kan bli bättre. Och ännu godare!

Jag använder mig av ny kunskap och nya recept. I helgen bakade jag ett gott fruktbröd och en efterrättskaka på bland annat dinkelmjöl istället för vetemjöl. Jag ska i möjligaste mån försöka undvika vanligt vetemjöl och mejeriprodukter. Hoppas må bättre i magen och bli piggare av det.

Apropå mat som man ska bli pigg av har vi festat på röd smoothie gjord av lingon, hallon, bananer, tranbärsjuice, vatten och solrosfrön hela helgen. (Nästa gång ska jag boosta med nyponskalspulver också).

Idag blev det grön smoothie (grönkål, ruccola, solrosfrön, avocado, ingefära, gröna ärter, surkål, vatten) till middag. När jag har mer hemma kan det dessutom vara selleri, gurka och kiwi i. Härligt!

Nu innan jag somnar dricker jag en kopp ingefäraté med gurkmeja. Jättegott!

Hoppas att kroppen får sig ett lyckorus av den nya kosten. Jag behöver allt jag kan få för att försöka mota tröttheten. Önskar så att värken i rygg och bröst kunde gå över. Med värktabletter blir det drägligt, men usch så trött jag känner mig. Har svårt att hålla ryggen rak. Kanske är förklaringen att jag inte styrketränar? Jag promenerar alltid en halvmil eller mer per dag, men det räcker tydligen inte.

Jag försöker praktisera avslappning och andningsövningar. Och en stunds qigongövningar varje dag börjar jag med nu igen. Det behövs för att göra mig lite smidigare om inte annat.

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards