tursomentokig

Alla inlägg den 31 december 2014

Av Helena Lundbäck - 31 december 2014 16:02

 

Så här den sista dagen på året hör det ju till att samla tankarna lite, så jag försöker titta på mitt liv och tänka igenom vad som hänt, hur jag agerat och reagerat, hur jag använt min tid och vad jag gjort för att leva på bästa sätt. Och så vågar jag tänka lite framåt för att försöka möta livet på andra sidan årsskiftet.


För det första är jag så innerligt glad för att jag fått vara med hela 2014!

Det såg ju sannerligen inte så ljust ut i våras när de nya metastaserna upptäcktes och cancermarkören visade på full aktivitet. Tack vare cellgifter och Avastin under vår och sommar, har aktiviteteten avtagit och jag mår ju bra nu trots att tumörerna finns kvar i kroppen.


Och jag är glad för att jag har så goda vänner, en underbar familj och ett bra jobb med fina arbetskamrater. Sedan tänker jag att jag har varit lite "duktig" ändå som orkat jobba mina 50 % hela hösten. Det har gjort mig så gott att få känna mig delaktig i "det vanliga" livet. Men jag har blivit tröttare. Det har därför varit skönt med rehabveckan i början på december och så denna långa julledighet då jag blivit ompysslad av familj och vänner och blivit bjuden på goda middagar och roliga stunder. Tack för det!


Min plan för den närmsta tiden är att jobba 25 % istället för 50 %. För att ha tid och ork för att sköta om mig själv lite mer. Jag promenerar ju alltid varje dag och det ska jag fortsätta med, men jag behöver också hitta något som gör att min värk i bröstryggen och bröstet lindras. Jag hoppas att bastu kan fungera. Och kanske lite simning. Det ska jag prova i lugn och ro i badhuset här i närheten på lediga dagar har jag tänkt. Jag ska också ta sovmornar när jag kan, meditera och vila.


Och så viktigast av allt: hitta små guldkanter på varje dag! Ha roligt och njuta!


Det finns mycket ljus i mörkret. Här är några bilder från mina sköna jullediga dagar inne och framförallt ute. Klicka på dem, så syns de bättre!

               


 

Nu sänker sig mörkret utanför fönstren. Det är nyårsafton och vi byter ut adventsstaken mot kandelabern. Här hemma lyssnar vi på musik, sätter på tv och radio och försöker hålla ljudnivån hög och konstant så att inte Valle (hunden) ska bli livrädd om det börjar skjutas nyårsraketer ute.


Må ni alla ha det bra och njuta av livet så gott det går. Kramar från mig. Och önskningar om ett ...


************ Gott Nytt År!!! ************

   



Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards