tursomentokig

Alla inlägg den 13 december 2014

Av Helena Lundbäck - 13 december 2014 16:59

    

TACK! Jag har varit på fina Frötuna gård där Cancerrehabfonden bjudit mig och andra cancerpatienter på en rehabvecka full av omtanke, omvårdnad och ombonad tillvaro. Underbart!


Vi fick vistas i vacker miljö och stilla oss i mindfulness och yoga, äta gott och nyttigt, lära oss om kostens betydelse, delta i gruppsamtal och ha individuella samtal om våra livssituationer med kronisk cancer eller färdigbehandlad cancer. Och hur vi kan leva så gott som möjligt efter det vi varit med om. (Klicka på bilderna nedan, så syns de tydligare!)

         
Det var så skönt att känna sig så omhuldad
. När vi inte hade samtal och föreläsningar promenerade jag i de vackra omgivningarna, sov i mitt egna fina rum, badade bastu och doppade mig i bassängen utomhus, fick skön massage och gick till dukat bord. Det kändes lyxigt.  


Att berätta om och prata om sina upplevelser av sjukdom och sjukhusvistelser var både bra och jobbigt. Cancern sätter sina spår. Men det var fantastiskt att få möta så många fina och varma människor som alla varit sjuka. Alla så olika varandra men med cancern som gemensam nämnare.

  

Under mindfulnessövningarna satt vi i ett litet orangeri med tända värmeljus på varma fårskinn. Jag kände att jag ville ta med mig den sköna känslan hem och skapa mig ett eget ställe där jag kan känna mig omfamnad och samla mig. Så väl hemma idag på Luciadagen tog jag reda på var man kan köpa fårskinn. Jag och min man åkte till en gård i närheten av var vi bor och köpte var sin julklapp till varandra: fårskinn.


Här nedan är mitt varma sköna ekologiska fårskinn som jag kan sitta hemma och meditera på.

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards