tursomentokig

Direktlänk till inlägg 28 april 2014

Tack UCC!

Av Helena Lundbäck - 28 april 2014 06:55

 

UCC stänger. De har inte längre patienter på grund av att sjukhusen inte längre remitterar dit. 

Det är sorgligt. Jag önskar att UCC fått fortsätta sin verksamhet och att alla sjukhus samarbetade. Så att alla bukhinnecancersjuka fick samma chans till den bästa vården!


Uppsala Cancer Clinic var en så fungerande och fin klinik fylld av hängivna och skickliga människor. 

Tack UCC för allt gott ni gjort. Ett fantastiskt arbete som vi patienter tackar er oändligt mycket för!

  

Läs i dagens UNT: Patientbrist tvingar UCC att stänga.

 
 
Ingen bild

Maggan

28 april 2014 09:48

Hej Helena, jag önskar dig Lycka till med allt idag och jag tror det kommer att gå bra. Om du kan, så är det bra att få lite skogsluft om du mår dåligt av cellgifterna. Trots mitt illamående några dagar efter så gick jag den dagliga skogsrundan och det kunde helt plötsligt ändra sig och jag kände matlust igen. Om du orkar så är promenader och rörelse bra. Och så funderar jag över varför inte andra landsting remitterade till UCC vilket de gjorde från början. Är det någon form av maktutövande och konspiration som ligger bakom? Detta är ju så tråkigt
Varm Kram Maggan

Helena Lundbäck

28 april 2014 10:49

Hej Maggan! Tack för bra råd. Ja jag hoppas orka promenera ...
Ja, jag vet inte varför Vårdsverige bestämt att alla bukhinnecanceroperationer ska ske på de fyra universitetssjukhusen och ingen annanstans. Jag vet inte heller varför de har långa köer och bara har kapacitet att ta emot så få. Och varför de inte ville samarbeta med UCC som hade så stor kapacitet och den bästa vården. Det verkar vara en komplott. Hur nu det kan få gå obemärkt förbi ...

 
Ingen bild

Eva

28 april 2014 15:45

Fy vad arg man blir!! Gräsligt. Jag vet att vårt landsting NLL remitterar patienter dit för min man fick remiss dit förra veckan. Tyvärr gick det inte att operera efter grundligare undersökningar. Vår kontakt med UCC under detta år som han varit sjuk har varit helt fantastisk. Vilka människor det finns och vilket otroligt patient bemötande dom har. Så synd att dom inte får fortsätta!! Må gott Helena och ta hand om dig och din fina hund. Kram från oss här uppe i norr!

Helena Lundbäck

28 april 2014 16:23

Kramar till er med!

 
Ingen bild

Millan

29 april 2014 20:58

Jag var ju aldrig patient på UCC, utan bara besökare. Jag vet då ändå inget bättre ställe att opereras och vårdas på. Jag känner mig så ledsen å patienters, Hailes, Susannes och all personals vägnar. Fattar inte att detta fått ske, sååå ologiskt. Varför är man inte stolt över att kliniken fanns här, vid oss? :(

Helena Lundbäck

30 april 2014 10:37

Ja varför? Såg en "förklaring" i UNT nyss av Erik Weiman. Blekt!
http://www.unt.se/uppsala/privatisering-inte-alltid-ratt-losning-3123867.aspx

 
Ingen bild

Siv Törnblom-Carlsson

1 maj 2014 19:43

Hej Helena! Jag har emellanåt aktivt följt med din blogg. Tack vare den har jag kunnat följa med debatten kring UCC. Jag är själv opererad där i juni 2013. För appendix cancer sedenmera utvecklad till pmp (pseudomyxoma peritonei) tumörer med utspridd slem i hela bukhålan, sällsynt cancer. HIPEC enda effektiva behandlingsmetod. Jag fick nyligen veta om UCC nedläggning och det är med stor sorg. Jag hoppas verkligen det kommer att lösas. Jag hoppas också det löser sig för dig, att sjukdomen besegras och du kan gå ut som vinnare. Varma häksningar och tack för alla dina fina, kloka inlägg. Siv

Helena Lundbäck

1 maj 2014 21:16

Hej Siv! Tack. Jag hoppas detsamma och att du får vara frisk, tack,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards