tursomentokig

Direktlänk till inlägg 18 april 2014

Påskfirande med familjen

Av Helena Lundbäck - 18 april 2014 23:18

Att få vara tillsammans med familj och fina vänner i sommarhuset är medicin för själen! Under dagarna här glömmer jag långa stunder bort min sjukdom och min oro för hur allt ska bli. Här är det liv och lust och det är jag så glad för!

Jag njuter av våren och av att se barnbarnens lekar och höra deras resonemang och av att umgås med dem och med de unga vuxna och de äldre. Mycket värme, klokskap och kärlek finns i detta gäng som sträcker sig över flera generationer. Här på vårt öländska sommarställe äter vi gott, startar projekt, jobbar, pratar och skrattar. Och Valle (hunden) är med, lika lycklig som jag att få tillfälle att träffa alla.

Idag har jag promenerat bort till en keramiker och handlat fina saker, medan några i gänget tvättat husfasaden, som ska målas om, andra lagt färdigt ett stengolv vid en uteplats, några åkt och handlat och sedan lagat mat och andra rensat land och klippt ner lavendelhäckar. Barnen är med i jobbet och i leken. Det finns alltid plats att göra något för den som vill eller vila för den som behöver det. (Just denna påsk är flera förkylda och då kan det vara extra skönt att sova middag och det får man så gärna.)

Friheten att få göra det man vill samtidigt som sällskapet i sig uppmuntrar till gemenskap och deltagande har alltid fungerat så bra, under alla år vi haft detta ställe tillsammans. Alla trivs. Alla behövs och syns, samtidigt som ingen tvingas. Det är ett underbart sätt att umgås på.

När kvällen kommer lägger jag mig stärkt och nöjd. Jag har det verkligen så bra!

Imorgon är det påskafton och då utökar vi dagens skara på nitton personer med ytterligare tre gäster.
Glad påsk till er alla som läser här!

 
 
Ingen bild

Isabelle

20 april 2014 08:26

Du ser ut att njuta av påsken på bäst sätt, fantastiskt.
Kram och hoppas på mer sol och fler dagar som känns bra!

Helena Lundbäck

20 april 2014 13:41

Tack detsamma Isabelle!

 
Ingen bild

Nina Törnström

20 april 2014 10:06

Tänker på dig och blir varm över att läsa hur skönt du verkar ha det!
Stor varm kram

Helena Lundbäck

20 april 2014 13:42

Varmaste kramen till dig, fina Nina!

 
Ingen bild

Linda Walkin

26 april 2014 22:45

Hej här kommer en stor kram ifrån oss, fick höra att din cancer börjat spöka igen, kunde inte hålla mig ifrån att skicka några rader...varje gång jag hör cancer så tänker jag på min mamma som kämpade mot denna hemska och nyckfulla sjukdom, jag är helt imponerad av vilken inre styrka och kämparanda som finns inom en som man kanske inte vet om innan man måste ta fram den...

Vi har inte träffats så jättemånga gånger under min tid i släkten, men de gånger vi har träffats så har jag upplevt dig som en väldigt glad och varm människa, i en stor härlig familj.

Kämpa på och som sagt en stoooor kram till dig och din familj.

Med vänlig hälsning
Linda & Lars m barn i Kalmar

Helena Lundbäck

26 april 2014 23:07

Tack kära Linda och Lars!
Ni är verkligen så fina och varma människor ni med.
Stor kram tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards