tursomentokig

Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Som om allt är okej

Av Helena Lundbäck - 23 januari 2013 20:20

 

Hej!

Igår lämnade jag blodprover på labb. Det slog mig att det var längesedan sist. Under det sista dryga året har jag varit på otaliga provtagningar, läkarbesök, behandlingar, röntgenundersökningar och dessutom opererats två gånger och legat inne ett stort antal gånger. Nu är det inte vardag för mig längre.


Men jag tror ibland att cancern har börjat växa i mig igen. Prover för att ta tumörmarkörer och röntgenundersökningar görs emellertid inte förrän i slutet av april, enligt kirurgen. Då har det gått drygt sju månader efter operationen. Jag får vänta och försöka att inte oroa mig ....


Nu var det olika värden på blodet och levern som skulle mätas. Och inget läkarbesök finns inprickat. Det blir brevsvar.


Idag har jag åkt skidor igen. Passade på en timme efter jobbet, medan solen ännu var framme. Och Valle sprang bredvid över snöiga fält. Jag lever på som om allt är okej och utgår från att inget är fel. Men ibland oroar jag mig ...


(På bilderna springer han på vägen.)

 

Hejdå!

 
 
Ingen bild

Lilian

24 januari 2013 14:09

Förstår din oro till fullo. Har man fått den sjukdommen, så är det inte konstigt man blir ororlig då olika saker känns konstigt i kroppen. Tror inte man kan förstå detta om man inte varit i den sitsen. O din operation verkar ha varit av det större formatet. Men det blir bättre även med oron ska du se..ju längre tiden går.Du verkar bo så härligt, så hunden kan gå lös, kul för han att få springa av sig. Ha det gött, o nu får gärna våren så sakta smyga sig på här nere i Vänersborg..kram på dig

Helena Lundbäck

24 januari 2013 14:36

Hej Lilian! Jag bor på landet och det är jätteskönt för både hund och människor. Fast lite pendlande blir det ju förstås, men det fungerar bra. När det är soligt är vintern fin , men jag längtar också till våren. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards