tursomentokig

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Plötsligt så svårt

Av Helena Lundbäck - 15 januari 2013 15:44

 

Plötsligt är det så svårt att skriva här på bloggen. Sitter hemma och väntar på att telefonen ska ringa. Min väska är packad, ifall jag måste resa ...  Nu är det inte jag som är sjuk, det är en av mina kära som ligger på sjukhus. Och det känns så svårt att inte kunna göra något.


Alldeles oavsett hur allting går, pågår livet vid sidan om. Jag har jobbat i full fart och promenerat länge med min hund i det kalla, snöiga vädret ....


Men nog är det är svårt att slappna av. Tankarna snurrar. Jag vet att jag inte kan göra något mer än att vänta och hoppas på det bästa. Och att leva på som vanligt, så gott det går under tiden.




 
 
Ingen bild

Maggan

16 januari 2013 19:50

Hej Helena....Livet är så konstigt och oförutsägbart ibland. Nu plötsligt har du en annan närstående person att tänka på. Jag tror att det är är svårare när någon anhörig blir sjuk än när man själv drabbas. Nu tänker jag på dig och sänder goda tankar att det slutar lyckligt
Kram till dig från Maggan

Helena Lundbäck

16 januari 2013 21:57

Tack!

 
Ingen bild

Sara

16 januari 2013 21:36

Hoppas så att det gått bra med din kära! Det är så jobbigt att gå och vänta på besked. Tänker på dig, kram.

Helena Lundbäck

16 januari 2013 21:57

Tack!

 
Ingen bild

Sara

16 januari 2013 21:52

P.S Vilka vackra bilder du lagt ut (igen)! Ögonfröjd.

Helena Lundbäck

16 januari 2013 21:57

Tack igen!:-)

 
Ingen bild

Lollo

16 januari 2013 22:14

Hej igen Helena! Har inte skrivit på evigheter men följer din blogg varje dag! Bor här i Uppsala så jag har hängt med i media också. Gläder mig verkligen åt att det går så bra för dig! Blir dock ledsen att höra att det är andra runt omkring dig som är sjuka!

Kram!

Lollo

P.S VAR har du köpt dina underbara blomkrukor?? Skitsnygga!!

Helena Lundbäck

17 januari 2013 07:06

Tack Lollo. Ja, det är så tråkigt med sjukdom. Och fantastiskt när man känner sig bättre.
Blomkrukorna kommer lite varstans ifrån. Indiska och någon matbutik tror jag att de på bilden kommer ifrån.

 
Ingen bild

Katarina

17 januari 2013 10:48

Hej!
Vad glad man blir av dina vackra bilder? Vilket sinne du har för det sköna. Det är läkande och lugnande

Helena Lundbäck

17 januari 2013 12:27

Tack Katarina! Roligt att läsa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards