tursomentokig

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Finfin augustidag

Av Helena Lundbäck - 14 augusti 2012 21:10

 

Det blev en bra dag idag! Jag hade mer kraft en väntat och orkade ringa till en beslutsfattare och förklara hur glad jag skulle bli om de kunde ändra sig och låta mig opereras i Uppsala istället för i Frankrike. Jag berättade hur mycket enklare det skulle bli för mig och min familj och hur mycket tryggare jag skulle känna mig. Det blev till sist ett bra samtal och jag kände att jag blev lyssnad på. Mer kan jag nog inte göra nu på den fronten.


Dagens ork räckte också till en skogspromenad då jag kunde plocka kantareller till middagen. Och orken räckte också till att plocka blommor, baka kolapaj och laga mat till oss och min son med familj som kom på besök efter jobbet. Vilken lycka att få umgås med barn och barnbarn och känna sig nästan frisk.


Vädret var skönt och såpass varmt att barnen kunde bada i dammen nere vid ån. Efter badet åt vi utomhus och tog efterrätten inne. Jag känner mig nöjd och lugn och ska nog sova gott.


Imorgon blir det behandling på onkologen - det är den sista omgången före operationen.

 
 
Ingen bild

Teresa de Mendonça

15 augusti 2012 09:17

Jag TACKAR denna beslutsfattare som du har pratat med för att hon/han lyssnade på dig och för att hon/han nu ÄNDRAR beslutet om din operation så du får operera dig i Uppsala.
KRAM till dig Helena!

Helena Lundbäck

15 augusti 2012 11:08

Ja vi får hoppas på att det blir en ändring! Kram Teresa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards