tursomentokig

Direktlänk till inlägg 15 januari 2016

Plus minus noll?

Av Helena Lundbäck - 15 januari 2016 18:12

Röntgensvar är som sagt krångliga att tyda. Eftersom läkaren ännu inte vidimerat svaret och vi inte har talat om det, så kan jag inte riktigt bestämma mig för om det var ett mestadels bra eller dåligt svar. Jag sammanfattar i alla fall kort från journalen att det inte tillkommit något nytt, att levermetastaserna krympt lite, att pleuravätskan gått i regress men att de sklerotiska förändringarna i sternum har ytterligare ökat i storlek. De är även mera sklerotiska jämfört med tidigare. Detta syns också nästan utanpå, som en större knöl i bröstbenet och kanske också att jag känt av en anings ökad smärta i det området.


Konklusion: God regress av levermetastaser. Ökad skleros i sternum förändringarna vilket delvis kan vara tecken på läkningsprocess, men dessa har även ökat något i storlek.


Mest plus eller mest minus? Det är bra att aktiviteten i lever och lunga minskat, men jag avvaktar med reaktionen tills att jag pratat med läkaren. Jag vet ju inte heller hur allvarligt det är att sklerosen ökat.


Hur mår jag då? Mest väldigt trött och så lite illamående.


Trevlig helg!

 


 
 
Ingen bild

Maggan

17 januari 2016 15:34

Vi hoppas på mera +...jag tycker det ser ut så. Jag håller tummarna inför samtalet med din läkare. Inte konstigt om du är trött, januari och februari är månader som suger. All energi tycks vara borta och man går som i ett töcken. Och en jobbig förkylning som däckat en. Men det är världsliga ting.Vad bra att du klarade av både behandling och cancergalan på en dag. Man orkar mer än man tror när man plockar fram de oanade resurserna inom er. Men däremellan behöver man den lika viktiga vilan. Kram i det vackra men kalla vintervädret från Maggan

Helena Lundbäck

17 januari 2016 16:27

Kram till dig med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards