tursomentokig

Direktlänk till inlägg 12 december 2015

Vänner ger styrka

Av Helena Lundbäck - 12 december 2015 22:29

 

Idag har Peter och Valle och jag kopplat av hos en av våra bästa vänner. Det känns som en vitamininjektion! Att bli bjuden på fika och middag och mysigt prat med en god vän, det är bland det bästa som finns. Då kan jag bara vara och känna att alla sätt att vara på är bra. Det är det som är så fint med riktiga vänner! 


Vi fick också var sin julklapp. Jag fick en "mandalabok" att färglägga sidorna i. Det är mycket populärt nu och det finns mängder av varianter på dessa "färgläggningsböcker" för vuxna. Jag tror att det blir perfekt för mig att ägna mig åt, nu när jag varit och är så lättstressad. Ett slags mindfulnessövning att lugna ner sig med. Det verkar roligt och jag tror dessutom att det kanske kan bli fint resultat att titta på.

Nu hoppas jag kunna sova gott och slippa ligga vaken i natt.

Jag önskar er alla en fin tredje advent!


 
 
Ingen bild

Bengt

12 december 2015 22:53

Trevlig tredje advent till dig med
Hoppas du får en fin dag
Och en god natts sömn

Helena Lundbäck

12 december 2015 23:49

Tack!

 
Ingen bild

Maggan

13 december 2015 16:59

Så fint Helena...en liknande bok har jag nyss köpt åt en vän i julklapp. Det är det senaste, ett stort bord i bokhandeln var fullastat med målarböcker för vuxna. Jag kommer att köpa en till mig själv också för jag tror på detta med mindfulness, att gå upp i något och skapa så man glömmer tid och rum. Det är bra för själen och återhämtning. Minns att Marie Fredriksson målade mycket efter hon opererats för sin hjärntumör, att det kändes viktigt för henne. Hoppas du får må bra, får sova gott och så önskar dig en fin 3:e advent och Lucia
Kram från Maggan

Helena Lundbäck

13 december 2015 22:01

Tack Maggan! Kram

 
Ingen bild

johan

14 december 2015 21:02

Hej

Vet du var man hittar Haile Mahteme idag.

Har en dotter som fått bukhinne cancer.

Bästa hälsningar
johan

Helena Lundbäck

15 december 2015 06:56

Hej Johan! Nej jag vet tyvärr inte var Haile arbetar idag. Jag tror dock att han bor kvar i Uppsala. Hoppas att du och din dotter får hjälp ovh bra vård! Hälsningar, Helena

 
Ingen bild

Maggan

15 december 2015 08:48

Till Johan: Jag sökte på hitta.se och där finns Mahtemes adress och telefon i Uppsala. Om det kan vara till lite hjälp
Hälsning Maggan

 
Ingen bild

Vildan

28 mars 2017 22:41

Till Johan.

Dr Ilvars gör den sortens operationer nu i Uppsala och har opererat två av mina vänner som har bukhinnecancer. Otroligt duktig och mån om sina patienter.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards