tursomentokig

Direktlänk till inlägg 4 december 2015

Allt är ok

Av Helena Lundbäck - 4 december 2015 21:00

Jag fick sova hela förmiddagen. Och eftermiddagen ägnade jag åt att baka + en promenad med Valle i regnet. Sedan handlar det mest om att försöka ta det lugnt. Jag är tacksam för att jag slipper ha ont nu, även om jag störs av min bråkiga mage.

 

Jag har nyss sett en mycket vacker och sorglig film som gett mig många tankar och insikter kring hur människor har det, våra olika livsvillkor. Det finns mycket att förstå och jag tror att vi alla behöver stanna upp ibland för att se klart.  Fram till och med jul finns filmen "Dox: En syrisk kärlekshistoria" att se på SvtPlay. Jag rekommenderar den!

Klicka och titta:

http://www.svtplay.se/video/4904446/dox-en-syrisk-karlekshistoria/dox-en-syrisk-karlekshistoria

 

Nu är det helg och jag önskar er alla en fin sådan! 


 
 
Ingen bild

Bengt

5 december 2015 20:17

Hej
Glädjande att läsa att du har kraft och ork att baka och att smärtan är borta
Fina bakverk, keep on fighting and fuck cancer :-) god jul till er alla 🎄
Och var rädda om er

Helena Lundbäck

6 december 2015 16:47

Tackar! God jul till dig med!

 
Ingen bild

Monica

6 december 2015 01:20

♡ njut mellan groparna ♡

Helena Lundbäck

6 december 2015 16:48

Tack det gör jag!

 
Ingen bild

Britt-Marie

6 december 2015 13:23

Jag önskar dig och din familj en riktig god jul och att ni ska få ha det skönt tillsammans. Julkramar från Britt-Marie

Helena Lundbäck

6 december 2015 16:48

Tack snälla och tack detsamma!

 
Ingen bild

monalu@tele2.se

8 december 2015 19:05

Finaste du vad jag lider med dig. Är själv drabbad..... Hoppas du kan njuta av julen.... kram

Helena Lundbäck

8 december 2015 19:32

Tack kära du. Ja då vet du. Vi får försöka fånga alla goda stunder! Kram

 
Ingen bild

Marie

9 december 2015 21:39

Hej Helena,

Hoppas att du under omständigheterna mår väl, och att du har hört talas om Pd-1-hämmare (Pd-1 inhibitors) som är den senaste generationen mediciner i kampen mot cancer. Om inte - googla på det! Studier verkar nämligen visa att Pd-1-hämmare inte enbart hjälper mot spridd malignt melanom som var det Jimmy Carter hade och som fick honom fri från sin cancer. Det pågår tydligen också en mängd studier med dessa pd-1-hämmare som visat på goda resultat för ett antal olika cancerformer. Kanske finns det någon studie med detta som du kan få delta i?
Önskar dig allt gott!
Hälsningar,
Marie

Helena Lundbäck

10 december 2015 03:00

Att forskningen ständigt pågår och att min cancerspridning går relativt långsamt är ju i sig bra. Men jag är ändå försiktig med att våga hoppas på mirakel. Tack för välgångsönskningar och hopp!

 
Cija

Cija

12 december 2015 21:57

Jag kan komma och äta upp bullarna...de ser supergoda ut :D
Kul att du orkat baka och jag har full förståelse att vilan är A o O.
Önskar dig en lugn o fin lördagskväll. Kram

http://cija.bloggplatsen.se

Helena Lundbäck

12 december 2015 22:09

Tack så mycket. Hoppas du också får en fin kväll.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards