tursomentokig

Direktlänk till inlägg 20 november 2015

Vintern närmar sig

Av Helena Lundbäck - 20 november 2015 21:03

 

Jag har ont igen, i bröstkorgen. Ganska ofta. Och känner mig ständigt lätt andfådd. Trots att jag aldrig springer, utan snarare vankar fram med min ömmande hälsena. Får väl bara svälja att smärta hör till livet numera. Och jag börjar vänja mig vid att ständigt somna överallt, på bussen och i soffan.

Imorse besökte jag sjukgymnasten som vill att jag tränar hårdare för att kunna läka min hälsena. Och efter att ha stretchat, spänt foten och sedan sänkt min kropp upp och ner på ett trappsteg 30 gånger sov jag några timmar hemma i soffan. Jag fick anstränga mig för att kunna orka vakna och sedan ta en promenad med Valle i solen och det frostvita.

På eftermiddagen träffade jag min dotter i stan. Vi satt och pratade på ett lugnt café och det gav mig ny energi och glädje. Nu vilar jag i soffan igen.

Trevlig helg!

 
 
Ingen bild

Inger

20 november 2015 21:42

❤️

Helena Lundbäck

21 november 2015 00:27

Tack!

 
Ingen bild

Vildan

20 november 2015 23:05

Härligt med positiv energi som ger dig glädje i din vardag! Mera sånt ☺ De människorna i våra liv som kan få oss vid bättre mod och ger oss styrka är ovärderliga. Hoppas verkligen att du snart kommer igång med din behandling och att den biter på cancern igen så du kan få må bättre och får mer tid med din familj. Kram

Helena Lundbäck

21 november 2015 00:26

Kram

 
Ingen bild

Britt-Marie

23 november 2015 12:55

Tänker på dig och hoppas du får må bättre igen. Ibland är livet tungt men det finns alltid ljusglimtar. Vi miste vår äldste son för ett år sedan i propp i lunga och det var jobbigt, men tack vare min underbara familj o vänner så blev livet lite lättare igen. Du verkar ha en fin familj som stöttar dig. Kramar från ett snöigt Norrland

Helena Lundbäck

23 november 2015 21:11

Så sorgligt att höra Britt-Marie. Och fint ändå att familjen finns där. Kärleken behöver vi alla!
Kram och tack för hälsning

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards