tursomentokig

Direktlänk till inlägg 12 november 2015

Annorlunda än vad jag tänkt mig

Av Helena Lundbäck - 12 november 2015 00:31

I måndags lämnade jag nya prover på sjukhuset och röntgades sedan - bröstkorg, buk, hand och fot. Nu har jag läst resultatet av undersökningarna, i min journal på nätet. Det visar sig att cancern, som tidigare vilat ett tag, nu har börjat bråka med mig igen. Jag har därför många frågor till läkarbesöket nästa måndag. Vad väntar mig nu?

Och så reste jag iväg på tisdagen. Tänkte att jag skulle må bra av lite miljöombyte. Ville ha trevligt. Men jag blev trött och dålig, så istället ligger jag nedbäddad. Somnar hela tiden. Kan inte göra något alls. Hoppas pigga på mig lite så att jag kan njuta av att vara ute och röra på mig, som jag brukar.

Kramar i den grå november!

 
 
Ingen bild

Helena

12 november 2015 07:47

Hej Helena!

Skickar stora styrkekramar till dig från mig.

Kram Helena

Helena Lundbäck

12 november 2015 16:15

Tack. Kram!

 
Ingen bild

Inger

12 november 2015 18:20

Det är tunga dagar för dig kan jag tro. Tänk att det ska vara så slitsamt det här med livet och döden, jag önskar så att du får mer tid och lindring❤️

Helena Lundbäck

13 november 2015 23:02

Tack!

 
Ingen bild

Anna

13 november 2015 12:48

Usch usch usch. Kräv en ordentlig vårdplanering och att få en kontaktsjuksköterska. Ligger man i sängen kan det hjälpa med musik eller en intressant podcast, såsom Värvet kanske?

Helena Lundbäck

13 november 2015 23:07

Ja jag känner att jag måste ta nya tag och tydligare kommunicera min önskelista och mina behov. Som sagts så många gånger tidigare: "man måste vara stark för att få hjälp som sjuk" ...
Och visst är det skönt med musik och böcker och annat att lyssna på, när man orkar. Nu är jag lite piggare igen, tack och lov. Men häromdagen kunde jag inte hålla mig vaken alls.

 
Ingen bild

Marie

13 november 2015 19:45

Skickar styrke kram till dig .. Följer dig du verkar va en sån fin människa du var ett stöd och tröst för mig när mamma var sjuk

Helena Lundbäck

13 november 2015 23:07

Tack! Kram tillbaka.

 
Ingen bild

gunnel

16 november 2015 16:42

Hej igen Helena
Som du kanske redan vet följer jag dig i din blogg som så många andra - då ska du också ha i minnet att det är få av oss som inte sänder en skriftlig bekräftelse på att vi tänker på dig! Men vi är MÅNGA som tänker dig varje dag!Nu förtjänar du extra tankar med varma omfamnande välmenta kramar Dessutom önskar jag dig att du ska få så mycket ork och kraft att du kan tillgodogöra din vardag med meningsfulla intryck och umgås så mycket som möjligt med dina nära och kära. Inte p.g.a att du lider av cancer - vi som är friska, har varit sjuka, är sjuka behöver finnas i ett meningsfullt sammanhang - men just nu tänker jag extra mycket på dig. Därför att du förtjänar det extra just nu, du ger oss så mycket av dina kloka och värdefulla tankar - och det är vi många som instämmer i!
Kram

Helena Lundbäck

16 november 2015 20:40

Tack Gunnel! Så snällt och fint!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards