tursomentokig

Direktlänk till inlägg 23 juni 2014

Härlig söndag i Dalarna

Av Helena Lundbäck - 23 juni 2014 08:00

 

Det är lätt att bara stanna hemma, men jag är glad att jag kommer mig för med små utflykter ibland. Det kan vara sånt som gör hela skillnaden med livsmodet. Och nu har jag varit i Dalarna. Inte för att fira midsommar, men för att hälsa på min goda vän Åsa i Falun. Hon bor ju bara två pendeltåg bort från mig, så det går snabbt att ta sig dit. Jag satte mig på tåget söndag morgon och fick en hel dag med fint sällskap och goda samtal i det vackra Dalarna.

Vi började med att äta nybakt bröd hemma i Åsas kök och sedan vinkade vi till hennes fantastiska barn, som stod och bakade kakor i köket, och gav oss iväg till sommarens stora lagerförsäljning hos Nygårdsanna i Garsås. Det var första gången jag var där och handlade. Åsa har varit där varje år i 20 års tid, så hon kunde guida mig i hur handlandet gick till och det var många trogna kunder på plats, som gärna drog och slet i alla vackra kläder. Här kunde man minsann göra fynd.

 

Jag köpte en klänning, en lång blus och en bussarong och var mycket nöjd med turen till Garsås. Under en bilresa hinner man också med att prata och det känns fint att tala med någon som har liknande erfarenheter. Man kan ge varandra förståelse och stöd och på så vis vara viktiga för varandra. Så är det med Åsa. Hon är en viktig vän!

I Rättvik stannade vi till på Hemslöjden och där hittade jag presenter till några av sommarens kalas. Jättebra!

     

Barnen hade lyckats med kakbaket - härliga bakverk! - och Åsa fixade grillmiddag som vi alla njöt av och jag blev ompysslad på bästa sätt I familjen. Tack!

(Klicka på bilderna så syns de tydligare!)

Nu är det måndag morgon. Åsa väckte mig och det var tur, eftersom jag hade ställt min väckarklocka fel. Jag har nu rest med första pendeln till Gävle och väntar på Upptåget för att ta mig till provtagning på sjukhuset, inför morgondagens läkarbesök.


Ha en bra måndag!

 
 
Ingen bild

Carina

23 juni 2014 08:51

Hej!
Visst är Dalarna vackert! Men vi har tillbringat vår midsommar på Öland, inte dumt det heller. Tusen tack för att vi fick vara där! Trädgården var helt otrolig nu med all sin blomsterprakt. Och vädret var bättre än väntat. Kramar till er från hela familjen Hylse (13 st + en hund)

Helena Lundbäck

23 juni 2014 11:09

Hej Carina! Vad roligt att ni trivdes på Öland. Vi är så glada att huset används. Det är ju meningen med sommarhus. Kramar tillbaka till hela gänget från Peter och mig.

 
Ingen bild

Anette

23 juni 2014 19:21

Vilken vacker bild! Och vilken trädgård... påminner om eran, förutom bergen mm i bakgrunden då;-). Hoppas, hoppas att ditt läkarbesök imorgon blir bra. Stor kram min vän.

Helena Lundbäck

23 juni 2014 19:58

Ja det var vackert där i Garsås. Tack! Hoppas jag med. Kram!

 
Ingen bild

Maggan

23 juni 2014 21:17

Dalarna är underbart vackert. Särskilt runt midsommartid. Vilken underbar dag du har haft tillsammans med din vän. Jag önskar dig också Lycka till imorgon och hoppas på det bästa....Kram från Maggan

Helena Lundbäck

23 juni 2014 21:45

Tack Maggan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards