tursomentokig

Alla inlägg den 24 juni 2014

Av Helena Lundbäck - 24 juni 2014 22:19

 

Det där med att ta selfies ....

Jag är väl lite utseendefixerad just nu. Tänk att det ska kännas så konstigt det där med att bli utan hår.

Och hur ska man visa sig?

   

(Klicka på bilderna så syns de lite tydligare!)

Jag har inte vant mig vid min mössa.  Och inte vid mitt rakade huvud. Och absolut inte vid syntethårsperuken.

Men sommaren får väl bättra på solbrännan på hjässan, så ser det väl inte så dumt ut längre. Och peruken kan man kanske frisera till en något naturligare look? 


Man måste vänja sig!


Av Helena Lundbäck - 24 juni 2014 11:48

När man får cytostatikabehandling, ingår massor av medicin mot illamående. Så nu kan jag sitta i cellgiftsstolen och äta pastasallad med räkor samtidigt som det rinner Avastin och cellgifter som dropp, in i min venport.

Jag har varit hos läkaren på morgonen och vi kom överens om att ge cellgifterna en till chans. Planeringen är nu att jag får tre behandlingar i sommar och sedan ny röntgen i slutet av juli. Det är oklart om det hjälper. Senaste röntgen visar nämligen att tumörerna är större nu, än vad de var på röntgenomgången före cellgiftsbehandlingarna. Det kan betyda att cellgifterna inte biter, men det kan också vara så att tumörerna hann växa den månad som förflöt mellan röntgen och den första behandlingen.

Tumörmarkörerna visar däremot att cancern inte är så aktiv. Svårtydda resultat alltså. Jag får förmodligen klarare besked i början på augusti, när nästa röntgenresultat efter sommarens behandling kommer.

Nu vet jag i alla fall att semestern får firas i närheten. Inga längre resor i sommar. Så nu vill jag ha lite bättre väder, tack! Går det att ordna tro?

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards