tursomentokig

Direktlänk till inlägg 10 juni 2014

Blommor, skolavslutning, behandling nr 4 och hopp om effekt!

Av Helena Lundbäck - 10 juni 2014 12:07

 

Imorse tog jag med mig stora buketter med bland annat lupiner, iris, pioner och aklejor till jobbet. Det är ju skolavslutning och även på gymnasiet där jag arbetar anar man lyckokänslorna inför sommarlovet. Imorgon är det examensdagen för treorna som tar studenten och då blir det ännu mer känsloladdat.

Jag hann packa betyg i kuvert och fixa med lite annat administrativt innan det var dags att ta fram alla mediciner som jag skulle ta inför dagens behandling. Sedan kunde jag vara med en kort stund på avslutningen i aulan och därefter var det dags att traska genom stan till Onkologiska Dagavdelningen på Akademiska sjukhuset.

Rosenbuskarna blommade utanför sjukhuset och visst är sommaren här!


Nu sitter jag i stolen igen, kopplad till droppet med Avastin och olika cytostatika. Alldeles nyss fick jag se resultatet av gårdagens provtagning och så förvånad jag blev! Tumörmarkören S-CA 125 som låg på 98,6 i slutet av april, har sjunkit till 32,3. (Referensvärdet är <35.)

 

Fantastiskt! Det ser ju ut som om behandlingarna hjälper


Om en vecka ska jag röntgas. Då får vi se om tumörerna minskat i storlek.

 
 
Ingen bild

teresa

11 juni 2014 01:04

Fantastiskt! Wonderful! Merveilleux! Maravilha! Kära Helena! Så rolugt! Sovgottkram!

 
Ingen bild

Åsa

11 juni 2014 12:01

YESSSSSSS! Din kropp svarar och vill hjälpa dig. Kram!

Helena Lundbäck

11 juni 2014 14:00

Ja det verkar så. :-) Kram tillbaka Åsa!

 
Ingen bild

Maggan

11 juni 2014 14:42

Vilket underbart besked Helena.....och glädjande och hoppfullt. Njut av sommaren....idag regnar det men det kan vara skönt också, med ett fint strilande regn som behövs. Bara att ta på regnkläder och ge sig ut i den syrerika luften. Ha det bra. Kram Maggan

Helena Lundbäck

11 juni 2014 20:33

Kram!

 
Ingen bild

Millan

11 juni 2014 17:14

Sååå härligt! Finfint! 👍

Helena Lundbäck

11 juni 2014 20:33

Jaaa!

 
Ingen bild

Linda Walkin

12 juni 2014 11:24

Hej
Vad härligt att höra!
Är inne och läser lite då och då på din sida, beundrar din fantastiska styrka och att det bara sprudlar om dig. Njut av sommaren den är fantastisk! Kämpa på!
Kram ifrån oss i Kalmar

Helena Lundbäck

12 juni 2014 13:43

Hej Linda!
Härligt att höra från dig! Hoppas att ni har en fin sommar hela familjen!
Kramar från mig och Peter

 
Ingen bild

Dominique

12 juni 2014 18:06

Hej Helena!
Hurra, det var glädjande att läsa. Härligt att höra att rävgiftet har effekt. Att du inte mår dåligt av det helt i onödan i alla fall.
Ha det så bra.
Kram

Helena Lundbäck

13 juni 2014 18:10

Tack!

 
Ingen bild

Sara

13 juni 2014 14:15

Vilka underbara nyheter!! Stor kram och fortsatt förbättring förstås!

Helena Lundbäck

13 juni 2014 18:10

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards