tursomentokig

Direktlänk till inlägg 24 maj 2015

Sjuk men mest frisk

Av Helena Lundbäck - 24 maj 2015 00:16

Ibland hittar jag guldkorn hos medpatienter som också bloggar om sina cancersjukdomar. På en fin blogg hittade jag detta tröstande och peppande uttalande från en läkare:
"Det är ju bara en liten del av dig procentuellt som är väldigt sjuk. Den största delen av dig är väldigt frisk".

Det tar jag med mig för att känna mig friskare. En så bra tanke.

 
 
Ingen bild

Krokiig

24 maj 2015 06:54

Det var fint sagt! Ska jag också ta med mig :)

Helena Lundbäck

24 maj 2015 07:24

:-)

 
Ingen bild

Cicki

24 maj 2015 23:40

Hej Helena! Jag har läst din blogg under ett år nu när jag själv har kämpat mot spridd bukhinnecancer etc. Jag har med sjukhusvården och egen kraft lyckats få bort all cancer. Den syns inte längre på röntgen och cancermarkören är nere på 27. Jag har jobbar med hälsokost, B17, C, D och magnesium samt druckit KS och MSM. Äter heller inget annat än ekologiskt och tagit bort socker, vetemjöl, snabba kolhydrater samt rött kött. Det är naturligtvis svårt att bevisa vad som varit verksamt, men det viktigaste är att det faktiskt funkat. Du kanske redan är inne på detta, annars är det värt att prova.

Helena Lundbäck

25 maj 2015 14:48

Härligt Cicki! Jag är glad för din skull!
Jag har själv i långa perioder låtit bli socker och vetemjöl, men ibland fallit till föga. Annars äter jag sedan många år tillbaka nyttigt, vegetariskt + fisk. Utesluter laktosprodukter och kött. Handlar alltid ekologiskt när jag kan. Äter nästan alltid hemlagat och varierat - mycket bönor och linser och grönsaker. Bär och frukt. Men jag äter inga tillskott i form av tabletter, tillsatser, björkaska och annat som jag fått tips om från olika håll. (KS och MSM vet jag inte vad det är.)

Något som gör att jag mår bra är också mina dagliga promenader, nästan alltid i skogen. Underbart! Det är ett bra liv för mig. Läkarna tror inte att det går att få bort min spridda cancer, men jag är mycket nöjd så länge jag kan mota den.

Ärligt talat är jag däremot extremt trött på att vara sjuk och att behöva gå i cellgiftsbehandlingar. Det är jobbigt! Men, livet har sina prövningar.

Kram

 
TantGlad

TantGlad

25 maj 2015 19:36

Vilka härliga ord och härligt pepp från läkaren.
Ha det nu så jättegott du bara kan.
Skön ny vecka till dig

http://tantglad.bloggo.nu

Helena Lundbäck

25 maj 2015 19:38

Tack för det! Och tack detsamma.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards