tursomentokig

Alla inlägg den 6 maj 2015

Av Helena Lundbäck - 6 maj 2015 17:27

Sådär. Nu sitter jag på bussen hem efter att ha varit hos läkaren på Onkologen. Vi pratade om det senaste röntgenresultatet och diskuterade hur framtiden ska bli. Cellgifterna verkar ha motat cancern en del, så det finns anledning att fortsätta med tre behandlingar till innan midsommar. Jag hoppas att jag ska orka med dessa. De ska sänka styrkan på vissa ingredienser i hopp om att jag ska slippa reagera med diarréer.

Det som är bra är att metastaserna inte har vuxit och att vätskan i lungsäcken minskat. Det som oroar lite är att det tillkommit en "sclerotisk skelettstruktur" i bröstbenet. Vad det är exakt kunde läkaren inte svara på och hur den och övrig cancer i kroppen ska reagera på tre behandlingar till, får vi se vid ny röntgen i juni.

Så då hoppar jag upp i cytostolen igen imorgon och hoppas på att jag ska få en fin behandlingsfri sommar.

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards