tursomentokig

Direktlänk till inlägg 24 juni 2014

With or without

Av Helena Lundbäck - 24 juni 2014 22:19

 

Det där med att ta selfies ....

Jag är väl lite utseendefixerad just nu. Tänk att det ska kännas så konstigt det där med att bli utan hår.

Och hur ska man visa sig?

   

(Klicka på bilderna så syns de lite tydligare!)

Jag har inte vant mig vid min mössa.  Och inte vid mitt rakade huvud. Och absolut inte vid syntethårsperuken.

Men sommaren får väl bättra på solbrännan på hjässan, så ser det väl inte så dumt ut längre. Och peruken kan man kanske frisera till en något naturligare look? 


Man måste vänja sig!


 
 
Ingen bild

Johanna i Gloryfires

24 juni 2014 22:53

Jag tycker att du är jättesnygg!!

Helena Lundbäck

24 juni 2014 23:33

Tack för det, Johanna!

 
Ingen bild

Mari-Anne

24 juni 2014 23:14

Hej Helena
Du var jätte fin på alla bilderna, lycka till min dina behandlingar, jag skall hålla mina bägge tummar
Så du får ett positivt besked i augusti många varma kramar till dig.

Helena Lundbäck

24 juni 2014 23:33

Tack!

 
Ingen bild

Linda

25 juni 2014 08:10

Du är fin precis som du är, med hår, utan hår, med mössa, utan mössa, med peruk, utan peruk. Så länge du är du så kommer du alltid att vara vacker! Jag tänker ofta på dig, på allt det du gått igenom, jag beundrar dig för att du har viljan och orken. Det finns många som bara skulle lägga sig ner och ge upp! Stor kram till dig och lycka till med dina behandlingar.

Helena Lundbäck

25 juni 2014 08:55

Tack Linda! Ja nu hoppas vi på att behandlingarna hjälper lite och att det blir en skön sommar som ger energi.

 
Ingen bild

Eva

25 juni 2014 10:21

Hej Helena! Du är jättefin på alla bilder! Men jag vet själv att det var en tuff omställning och inte allt så lätt att möta sig själv i spegeln på morronen...
Hoppas på cellgifterna, de verkar ändå hejda värsta spridningen och hur hade det varit utan..Vila mellan alla provtagningar och sjukhusbesök, nån gång kommer väl sommarvärmen också! Kraammm

Helena Lundbäck

25 juni 2014 21:38

Kram!

 
Ingen bild

Dominique

25 juni 2014 14:37

Hej Helena!
Jag tycker att du är jättefin på alla bilderna, med eller utan hår, med mössa, med peruk. Ja, du passar i allt faktiskt. Det beror nog mycket på att det liksom strålar om dig, ditt leende, dina levande ögon. Ja, det är så mycket liv i ditt ansikte så därför är du fin på alla kort och i alla varianter. Jag tycker verkligen det. Ett levande ansikte och en levande och god blick gör mycket och det är precis vad du har. Det är det man ser på bilderna och därför är du lika fin i alla varianterna.
Kramar

Helena Lundbäck

25 juni 2014 21:39

Tack och kram!

 
Ingen bild

Åsa

25 juni 2014 16:04

Snygg, tuff, vacker - det är vad du är - som jag sa: filmstjärnelook med mössan. tuff utan något alls. lite som vanligt med peruk - välj det som passar dig på dagen! Kram

Helena Lundbäck

25 juni 2014 21:39

Tack. Kram fina Åsa!

 
Ingen bild

Maggan

25 juni 2014 18:28

Du är så fin vilket än du väljer och känner dig bekväm i. Hemma hade jag buffrar som jag köpte i sportaffärer. Tunna och sköna och passar bra på sommaren och kan varieras på olika sätt. Keps o solhattar är ett annat alternativ. Annars trivdes jag jättebra i min peruk som liknade mitt vanliga hår mycket. Jag kände inte att jag hade peruk och jag kunde bara knyta ihop en tofs baktill eller en fläta så det blev lite variation. . Man vänjer sig vid allt, att göra det bästa av sin situation när man inget val har. Jag tycker också du verkar klara behandlingarna bra. Ha de fint.... Kram Maggan

Helena Lundbäck

25 juni 2014 21:40

Tack. Kram!

 
Ingen bild

Eva H

25 juni 2014 19:32

Hej!
Du är så fin på alla bilderna Helena! Allt klär en skönhet!
Samtidigt förstår jag dig...och jag beundrar dig för din styrka!
Du sprider glädje med ditt leende vännen!
Hoppas på det bästa vad det gäller dina behandlingar!
Stor styrkekram :-)

Helena Lundbäck

25 juni 2014 21:40

Tack Eva.

 
Ingen bild

Millan

25 juni 2014 23:03

Du är en superfin person och du klär i allt! Kram kram!

Helena Lundbäck

25 juni 2014 23:15

Tack.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards