tursomentokig

Direktlänk till inlägg 27 november 2014

Gulliga grannar och kärleksfulla kusiner

Av Helena Lundbäck - 27 november 2014 23:43

 

Jag har varit lite låg på sistone, men det känns bättre nu. Jag fick sådan peppning av svägerska och svåger i helgen när vi träffades. Och jag blir glad av mina arbetskamrater och fina grannar som muntrar upp mig på alla sätt. Idag kom ett härligt vykort som fick mina mungipor att dras uppåt. :-) Tack! 

Så finns det många bloggläsare som hör av sig. Tack snälla ni för alla kommentarer och hälsningar! Och så ringer mina barn och föräldrar och vänner. Ni är så fina alla! 
 
Och idag kom en av mina kusiner åkande från Stockholm för att träffa mig efter min halva arbetsdag över en lunch och för att ge mig alternativ medicin - örtmediciner som ska göra gott. Tack!
 
All omsorg och kärlek värmer så!
 
Jag tänker att denna mörka höst och sjukdomen och tröttheten har verkligen fått mig lite ur fas. Men jag tror att det vänder nu. Snart tänder vi adventsljusen och livet börjar om på nytt. Glädjen är på väg tillbaka.
 
Efter att ha sovit på eftermiddagen orkade jag med att göra en stor pepparkaksdeg och hoppas kunna baka lite i helgen.
 
Kramar till er alla!
 
 
Ingen bild

Linda Walkin

29 november 2014 22:04

Hej så härligt att höra att du får påfyllning av energi från många håll, det kan nog verkligen behövas, så sug åt dig utav den fina energin! Det var så härligt att få träffa dig för en tid sedan och pratas vid lite och ge dig en kram, måste vara en märklig, jobbig och otroligt tuff känsla att veta att man har en allvarlig sjukdom och med allt vad det innebär samtidigt som man parallellt vill leva som vanligt och med allt vad det nu innebär. Jag måste säga att du är fantastiskt stark och det skiner så om dig och dina texter så det ger mig energi:) Jag tycker att du verkar göra det bästa av situationen, vila, jobba, skratta, gråt, lev, ha roligt, fundera, samla energi ifrån allt du bara kan, umgås med massa härliga människor, skriv av dig osv osv. Nu verkar ju solen vilja titta fram mer och mer och den energin behöver vi nog alla! Var rädd om dig och din fina familj. Ha en härlig första advent! Kram Linda m fam

Helena Lundbäck

29 november 2014 23:34

Tack finaste Linda! Ja jag tror att du förstår en hel del av det jag beskriver.
Du är så strålande och jag kände verkligen att det var fint att få träffa dig häromsistens. Kanske är det så att vi människor som prövats och prövas av sjukdom, kriser eller sorg kan ge varandra så mycket ljus bara genom att se varandra och lyssna. Jag blir jätteglad av dina fina ord och nu vill jag önska er en fin advent och jul också! Ha det så bra hela familjen. Kramar till dig!

 
Ingen bild

Maggan

30 november 2014 13:00

Hej Helena. Jag tror att det är för att du är den du är, så ärlig, ödmjuk och du beskriver alla känslor på ett så ärligt sätt,att det är därför du får allt tillbaka från dina medmänniskor. Alla känslor, både sorgsna och glada, för man måste också känna de ledsna känslorna i en kris och efteråt känns det oftast bättre. Och där bakom molnen finns solen och tittar fram när man minst anar det. Det är för din uppriktighet i en svår tid i livet som jag uppskattar din blogg så. Så Tack...Ha en fin adventstid. Nu kommer ljuset efter det mörka november. Kram från Maggan

Helena Lundbäck

30 november 2014 20:18

Jag försöker vara ärlig mot mig själv och mina känslor, men det är inte alltid lätt. Ibland kommer jag på mig själv med att styras av mina tankar om hur jag tror att andra tänker om mig och hur jag ska vara ... Och den strängaste fienden är mina egna tankar när jag tar ner mig själv för det jag känner. Men jag har blivit bättre med åren på att låta mig vara som jag är.

En gång sa en terapeut till mig att jag inte ska värdera allt jag känner utan bara notera vad jag känner. Och acceptera det. Sedan kan jag välja hur jag vill agera. Det är kanske ett bra sätt.

Tack för alla dina kloka kommentarer Maggan!!! Och tack för att du och så många vill läsa min blogg!

Ha en fin adventstid du med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards