tursomentokig

Direktlänk till inlägg 17 juni 2014

Om yrsel, juridik och hundar

Av Helena Lundbäck - 17 juni 2014 18:17

    

(Hundarna Nellie, Emma, Jesper, Valle och så min man Peter på bilden.)

På väg till jobbet idag blev jag riktigt dålig. Det rusade runt i hela kroppen och hettan steg i huvudet. Jag fick svårt att andas, höll nästan på att svimma och hade svårt att resa mig från sätet när jag skulle gå ur pendeltåget. Ute på perrongen försökte jag få tillbaka balansen, men kände mig som om jag vore svårt berusad eller feberyr.

Sakta, sakta stapplade jag mig fram på darriga ben till jobbet och väl framme fick jag lägga mig och vila på en brits. Sedan kände jag mig lite bättre och kunde jobba en stund. Men när jag skulle ta mig till röntgenundersökningen beställde jag en taxi istället för att promenera. Jag ville inte falla omkull eller tappa orken alldeles.

När jag klarat av röntgen fick jag ligga under en filt med en kopp te på ODA - Onkologiska dagvårdsavdelningen. En läkare tittade till mig och så togs det blodprover och blodtryck. Jag kände mig lite bättre på eftermiddagen och tog en taxi till pendeltåget och reste hemåt för att hämta medicin på Apoteket och diverse andra sysslor som var inplanerade. Bland annat besök hos en jurist för att lära mig mer om arv och testamente. Såna frågor har ju börjat snurra i mitt huvud på sistone.

Det som började med rädslan och obehaget imorse på tåget vänder till allt gott igen till sist som det verkar.

Efter en promenad med vår hund och grannarnas tre hundar, har jag bara lätt huvudvärk och svidande ögon och tänker positivt och håller tummarna medan jag väntar på provresultaten och röntgenresultatet och tar det lugnt hemma i sköna soffan i kakelugnsvärmen.

Trevlig tisdagskväll i svala sommaren!

 
 
Ingen bild

Maggan

17 juni 2014 19:39

Du är fantastisk på att komma igen och tänka positivt igen, så viktigt. Ibland kan nerverna spela ett spratt och ge de mest konstiga symptom, jag vet för jag har upplevt samma som du .. kanske det var något sådant nu inför röntgen och att du slutade tvärt med värktabletterna. Så tänker jag. Nu håller jag tummarna hårt för dig i väntan på svaret....Det är jättefint att få ta del av din fina blogg och fotona.Styrkekram från Maggan

Helena Lundbäck

17 juni 2014 22:43

Tack Maggan!

 
TantGlad

TantGlad

18 juni 2014 05:23

Så obehagligt att känna yrsel och sånt.

Nu måste jag spana vidare i din blogg. Första gången jag är här.
Fina vovar har du.
En fin dag till dig.
Hej svejs!

http://tantglad.bloggo.nu

Helena Lundbäck

18 juni 2014 06:40

En fin dag hoppas vi på idag ja! Tack för titten här Tant Glad!

 
Ingen bild

Millan

18 juni 2014 21:15

Trist att höra att du blev så dålig! Hoppas yrseln har givit med sig. Bra att du får cytostatika, men jag förstår att biverkningarna är hemskt jobbiga. Tänker på dig! Sommarkram till dig från mig!

Helena Lundbäck

19 juni 2014 21:51

Yrseln gick över tack och lov. Ja det är ju lite tröttsamt med biverkningarna. Skön midsommar önskar jag dig med Millan! Kram

 
Ingen bild

Mari-Anne

19 juni 2014 19:40

Har läst din blogg ett tag nu, måste skriva att du är en underbar person, jag hoppas verkligen att du ska få må bra och ha en skön midsommar kram

Helena Lundbäck

19 juni 2014 21:48

Tack! :-) Önskar detsamma till dig! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards