tursomentokig

Alla inlägg den 28 november 2013

Av Helena Lundbäck - 28 november 2013 15:40

Svenskt Näringsliv låter oss rösta på länets mest företagssamma person - den som skapar jobb och möjligheter. Susanne Svahn Uppsala Cancer Clinic - UCC - är en av de nominerade. Så här presenteras hon på Svenskt Näringslivs sida:


"Susanne Svahn
     VD, Uppsala Cancer Clinic AB, Uppsala


Susanne är en modig person som trots stora utmaningar genomdriver sin idé för att fler ska få hjälp i tid.
Vilket är det modigaste beslut du fattat som företagare?
Att säga upp mig från landstinget och starta eget. Jag såg att cancerpatienterna led eller i värsta fall dog i den långa kön. Så jag och delägare Haile Mahteme bestämde oss för att starta eget så att fler skulle kunna få chansen till hjälp innan det är för sent.
Du är en av dem som skapar jobb för fler i din region. Vilket är ditt tips för att det ska bli fler som du i Uppsala län?
Först och främst att våga släppa taget och köra. Det är lite bättre tider för egenföretagare i vårdbranschen nu vilket bidrar till att göra det möjligt. Inom vården är det en bra jobbtrygghet så det finns alltid något att falla tillbaka på. Sist men inte minst, omge dig med bra personer.
Varför tycker du att man ska rösta på dig som årets mest företagsamma i Uppsala län?
Jag gör något unikt inom sjukvård och bidrar till att skapa en jämlik vård i Sverige. Mitt företag skapar mer tillgänglighet och kapar vårdköerna. Detta ger cancerpatienterna en ökad chans att få vård i tid."

  


Rösta på Susanne här!

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards